Minkkimarkkinoiden epävarmuus heijastui kettukauppaan

Minkkimarkkinoiden epävarmuus heijastui Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa myös tänään käytyyn hopeaketunnahkojen ja erilaisten muunnosketunnahkojen kauppaan. Tarjolla oli lähes 90.000 hopeaketunnahkaa, jotka myytiin pääosin Hongkong/Kiinasta ja Venäjältä tulleille asiakkaille. Suomalaisten nahkojen keskihinnaksi muodostui 91 euroa. Pienet määrät harvinaisia, erilaisten muunnoskettujen nahkoja myytiin eurooppalaisille muotihuoneille, Venäjälle sekä Kreikkaan.

- Asiakkaiden kasvanut laatutietoisuus näkyi tämän päivän myynnissä kuten eilen päättyneessä minkkikaupassakin. Hintaerot parhaimpien Saga Royal-laatujen ja kaupallisten laatujen välillä olivat tuntuvat, Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen sanoo.

Turkistuottajat Oyj:n kuusipäiväinen huutokauppa jatkuu huomenna, jolloin myyntivuoroon tulee mm. lähes 500.000 siniketunnahkaa. Huutokauppaan osallistuu noin 400 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

TURKISTUOTTAJAT OYJ