Minkkimyynti jatkui vakaana turkishuutokaupassa - suomensupi huippuhinnoin

TURKISTUOTTAJAT OYJ Pörssitiedote Vantaalla 25.4.2002 Minkkimyynti jatkui vakaana turkishuutokaupassa - suomensupi huippuhinnoin Italiaan Monipuolinen valikoima tuotantomääriltään pienehköjä muunnosminkkejä myytiin tänään jatkuneessa Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa vakaaseen hintaan. Valkoisten minkinnahkojen, joiden tuotanto on noussut rajusti viime kauden huippuhintojen vuoksi, kysyntä oli valikoivaa, erityisesti naarasnahkojen osalta. Torstain minkkitarjonnan tärkeimmät ostajat olivat Hongkong/Kiina, Venäjä, Kreikka ja Italia. Huhtikuun huutokaupan runsas 1,3 miljoonan länsieurooppalaisen minkinnahan tarjonta myytiin lähes sataprosenttisesti, ja keskihinnaksi muodostui 39,66 (urosnahat) ja 20,45 euroa (naarasnahat). Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervisen mukaan eilinen ja tämänpäiväinen minkkimyynti kertovat siitä, että saavutettu hintataso on yleisesti hyväksytty kaupan eri portaissa. Tässä huutokaupassa päävärityypeistä suosituimpia olivat ruskean ryhmän minkit ja erityisesti vaaleahko scanglow, mikä kertoo tulevan sesongin maanläheisestä väriskaalasta. Hopeanharmaa safiiriminkki on pitänyt hyvin pintansa. Rantanen-Kervinen korostaa, että hyvät värjäysominaisuudet ovat tärkeät turkisnahoille, koska ne laajentavat nahkojen käyttömahdollisuuksia. Keskiviikkona myytiin myös suomensupia, hopeakettua, sinihopeakettua ja muunnoskettuja. Suomensupi vahvisti edelleen asemiaan italialaisten muotihuoneiden suosikkiartikkelina, ja hinta vahvistui vielä noin 10 prosenttia tammi-helmikuun erittäin korkeasta tasosta. Suomensupin keskihinnaksi muodostui 126,15 euroa. Huutokauppa jatkuu ja päättyy huomenna, jolloin myyntivuorossa on runsas 400.000, pääosin kotimaista siniketun nahkaa. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09)849 8332, 050 512 0322 www.ffs.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01850/wkr0002.pdf