TURKISKAUPAN LIITTO RY. Joukkoviestimille Helsingissä 22. lokakuuta 2004 Muotitaiteilija Janne Renvall: Turkisten työstäminen vaatii silmää, kokemusta ja malttia Muotitaiteilija Janne Renvall suosii uniikkipuvuissaan arvokkaita materiaaleja, jotka vaativat käden taitoa, silmää, kokemusta ja malttia. Tänä syksynä hän on ensimmäistä kertaa kokeillut turkista yhdessä suosikkinsa silkin kanssa ja pitää sitä ajattomana ja luontevana materiaalina. - Kauneus, sensuelli naisellisuus, romantiikka ja koristeellisuus ovat suunnitteluni perusajatuksia. Käytän materiaaleja, jotka sisältävät arvolatauksen. Turkis, silkki, yhdistettyinä jalokiviin ja -metalliin - jo niiden mainitseminen herättää mielikuvia. Janne Renvallin uniikkikokoelma nähdään perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina Turkiskaupan Liiton Aito turkis -näytöksessä Helsingin Messukeskuksessa järjestettävillä Upea ikä +45 -messuilla. Turkiskaupan Liitto ry:n puheenjohtaja Liisa Andström sanoo, että niin turkispukineet kuin niiden jakelutiet ovat voimakkaasti muuttuneet. Turkispukineita on voitava ostaa samoista paikoista kuin muitakin vaatteita. Työtä ja perhettä pyörittävä nainen haluaa arkipäivän luksusta tavarataloista ja muotiketjujen myymälöistä säännöllisten kulkureittiensä varrelta. Muodin syklit ovat entisestään nopeutuneet. Kansainväliset muotitalot esittelevät turkiksia niin kesä- kuin talvimallistoissaan. Andströmin mukaan nykyajan menetelmin työstetty turkis on monen sesongin ilo, kun sitä huolletaan ajanmukaisesti. - Mutta eihän villakangasulsterikaan ole ikuinen. Muodit muuttuvat, ja tuotekehitys vie materiaaleja eteenpäin. Perjantaina alkavilla ja sunnuntaina päättyvillä Upea ikä +45 -messuilla Turkiskaupan Liitto järjestää päivittäin kolme näytöstä, joissa nähdään Renvallin uniikkipukujen ja SAGAn kokoelman lisäksi kauden turkispukineita seuraavilta alan yrityksiltä: Andström Trading, Bulevardi 5, Butiktii, GOF-Turkis-Virta, Haron´s Fashion, Tarja Niskanen, Ann-Helene Nordlund, Rosafox, Salon Turkisateljee ja Turkisompelimo Arffman. Näytökset ovat kello 11, 15 ja 16.30. LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh.050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/22/20041021BIT00120/wkr0001.pdf