Muotiviikkojen kevät/kesä 2010 –mallistoissa oli runsaasti turkiksia

Designerit yllättivät yleisönsä kansainvälisillä muotiviikoilla, joissa esiteltiin tulevan kevät-kesä 2010 -kauden trendit. Kesämallistoissa käytettiin ensimmäistä kertaa runsaasti turkista. Erityisesti nuoret suunnittelijat ovat oivaltaneet kuinka hyvin turkis taipuu myös keveisiin vaatteisiin. Turkistuottajat Oyj:n markkinointiorganisaatio Sagan yhtenä tehtävänä on löytää turkikselle uusia käyttötapoja, ja siinä on onnistuttu hyvin. – Olemme hokeneet ”turkista kaikkiin vuodenaikoihin” – mantraa jo vuosia ja kehittäneet kevyitä Saga-tekniikoita. Nyt turkis näkyy lyöneen itsensä läpi myös kesämallistoissa, kertoo muotiviikkoja seurannut Sagan taiteellinen johtaja Dorte Lenau Klint. Turkiksen monipuoliset uudet käyttömahdollisuudet, vähitellen piristyvät kansantaloudet ja muotitalojen vastuullisuus- ja läpinäkyvyysvaatimukset luovat vankkaa pohjaa myös suomalaisen turkistuotannon tulevaisuudelle. Lue lisää kevät/kesä –mallistoista englanniksi: www.sagafurs.com