Muunnosketuista huippuhinnat, muunnosminkkien kysyntä pidättyväistä

Muunnosketuista huippuhinnat, muunnosminkkien kysyntä pidättyväistä Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2002/2003 avaushuutokaupassa tänään tarjotut muunnosketut ja suomensupi menivät kaupaksi sataprosenttisesti alkuvuoden huutokauppojen hintatasoon. Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen- Kervisen mukaan kansainvälinen muoti suosii näitä nahkatyyppejä niin alkaneella kuin tulevallakin kaudella, ja kaikki markkinat kilpailevat niistä. Tätä nykyä kysyntä ylittää tarjonnan, mikä näkyy hintanoteerauksissa. Huutokaupassa oli tarjolla myös muunnosminkkejä, mm. safiiriminkkiä ja valkoista minkkiä, joiden kysyntä oli valikoivaa. Ostajien kiinnostus painottui lähinnä urosnahkoihin, ja kysyntätilanteen vuoksi osa nahoista jätettiin myymättä. Syynä kysynnän vaisuuteen on Rantanen-Kervisen mukaan maailmantalouden epävarmuus, muunnosminkkien tuotannon raju lisäys viimevuodesta ja se, että vähittäismyyntikausi on vielä kesken. Tästä huutokaupasta ostajat hankkivat materiaalia pelkästään akuuttiin tarpeeseen. Huutokauppa jatkuu huomenna mustien ja ruskeaan väriryhmään kuuluvien minkkien myynnillä. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322, tarkat hintatiedot kotisivuillamme: www.ffs.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021218BIT01360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021218BIT01360/wkr0002.pdf