Muunnosminkkien kauppa kävi odotettua paremmin

Muunnosminkkien kauppa kävi odotettua paremmin Turkistuottajat Oyj:n huutokaupassa tänään tarjotuista noin 250.000 länsieurooppalaisesta muunnosminkinnahasta myytiin keskimäärin 75 prosenttia joulukuun kansainväliseen hintatasoon. Yhteisvaluutan vahvistuminen näkyi eurohintojen noin viiden prosentin laskuna. Muunnosminkkien tuotannon voimakas lisäys on vaikeuttanut tiettyjen tyyppien, esimerkiksi valkoisen minkin, markkinointia tällä kaudella. Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervisen mukaan tuotannon kasvusta ja maailman talouden epävarmuudesta huolimatta Turkistuottajat Oyj onnistui myymään muunnosminkkitarjontansa jopa odotettua paremmin. Venäläisten asiakkaiden aktiivisuus vauhditti myyntiä. Pääasiallisesti pukinemateriaaliksi käytettävien naarasnahkojen kysyntä oli kautta linjan valikoivaa, kun taas somisteteollisuuden suosimat urosnahat menivät paikoin kaupaksi sataprosenttisesti. Venäläisten lisäksi hankintoja tekivät hongkongilaiset, italialaiset, kreikkalaiset ja korealaiset asiakkaat. Huutokaupassa myydään tänään vielä mm. 400.000 karakullampaan nahkaa. Huutokauppa jatkuu huomenna sini- ja shadowketun, hopeaketun ja suomensupin myynnillä. LISÄTIETOJA: viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322; tarkat hintatiedot kotisivuillamme www.ffs.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00590/wkr0002.pdf