Nahkanäyttelyn parhaat Uusikaarlepyystä ja Pensalasta - tuomaristo kiitteli laadun tasaisuutta

Valtakunnallisessa 52. kerran järjestetyssä nahkanäyttelyssä Vantaalla palkittiin tänään uusikaarlepyyläinen turkistila Algot Kronqvist Ab parhaasta minkkierästä ja Göran Jungars Pälsfarm Ab Pensalasta laadukkaimmasta kettuerästä.

Voittaneet erät olivat mustaa scanblack-minkkiä ja keskivaalea sinikettua. Kilpailun tuomaristo kiitti erityisesti minkinnahkojen tasalaatuisuutta. Palkinnot jakoi muotikoordinaattori Leena Sarvi. Lauantain palkintojenjakoa edelsi muotinäytös, jossa esiteltiin kauden 2005-2006 turkispukineita suomalaisilta alan yrityksiltä sekä Sagalta, jonka designjohtaja Dorte Lenau johdatteli yleisön aluksi trendien maailmaan. Susanna Vilkkula-Bouchtin rakentamassa näytöksessä hehkui syksyn värimaailma: vanha roosa, okra, ruskea sekä klassikot musta ja valkoinen. Näytös huipentui Janne Renvallin uniikkipukukokoelmaan. Ammattimallien lisäksi näytöksessä pyörähteli talon vaikuttajanaisia, mm. toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen ja toiminnanjohtaja Tuula Dahlman. Turkiseläinten kasvattajien laatukilpailussa oli mukana 503 nahkaerää, joista ulkomaisia 21. Kaksipäiväisessä tapahtumassa vieraili runsaat 500 turkiseläinten kasvattajaa Suomesta, muista Pohjoismaista, Puolasta ja Baltian maista.