Nahkojen vilkas kysyntä jatkui turkishuutokaupassa

Myynti jatkui vilkkaana Turkistuottajat Oyj:n huutokaupassa tänään. Aamupäivällä tarjottiin runsaat 200.000 ruskeaan ryhmään kuuluvaa scanglow-minkinnahkaa, jotka myytiin sataprosenttisesti tämän hetken korkeaan maailmanmarkkinahintaan Hongkong/Kiinasta, Italiasta, Kreikasta, Venäjältä ja Turkista tuleville asiakkaille. Tiistain ja keskiviikon aikana myytyjen lähes 800.000 Saga-minkinnahan valikoiman keskihinta oli urosnahkojen osalta 49,74 euroa ja naarasnahkojen osalta 29,23 euroa.

Myös ketunnahkakauppa käynnistyi keskiviikkona erilaisten muunnoskettujen, hopeaketun ja blue frost-ketunnahkojen myynnillä. Tarjonnat olivat sesongin alkaessa pienehköjä, ja valikoimien keskihinnat vahvistuivat syyskuulta. Määrällisesti suurin oli 55.000 nahan valikoima blue frost-ketunnahkoja, joiden keskihinnaksi muodostui 84 euroa. Kansainvälisen myyntikauden ensimmäinen hopeaketunnahkavalikoima, 6.000 nahkaa myytiin kovan kilpailun vallitessa ensisijaisesti mallistoihin. Päivän päätteeksi tarjotut 20.000 suomensupinnahkaa myytiin viime kaudesta edelleen nousevaan hintatasoon. Päivän kettu- ja supiostot jakautuivat Venäjältä, Italiasta, Hongkong/Kiinasta ja Koreasta tulevien asiakkaiden kesken.

Yhtiö tarjosi huutokaupassa omana valikoimanaan myös 260.000 venäläistä minkinnahkaa. Runsaat 70 prosenttia valikoimasta myytiin, ja hinta vahvistui edellisestä noteerauksesta.

Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2006/2007 ensimmäinen huutokauppa jatkuu ja päättyy huomenna, jolloin tarjolla on 210.000 sini- ja 20.000 shadow-ketunnahkaa.