Onnistunut sinikettumyynti päätti huutokaupan

TURKISTUOTTAJAT OYJ Pörssitiedote Vantaalla 29. maaliskuuta 2004 Onnistunut sinikettumyynti päätti huutokaupan Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään päätöspäivänä tarjotut 400.000, pääosin kotimaista siniketunnahkaa myytiin sataprosenttisesti 56,56 euron keskihintaan. Hinta on hieman vahvistunut edellisestä helmikuun huutokaupasta. Pienimpiin kokoluokkiin kuuluvien nahkojen hinnat nousivat eniten. Tärkeimmät sinikettujen ostajat tulivat Hongkong/Kiinasta, Venäjältä ja Turkista. Kaikkien huutokaupassa myytyjen kotimaisten kettujen keskihinta oli 62,78 euroa, ja erikoisista muunnosketuista, joita tarjottiin eilen sunnuntaina, maksettiin huippuhintoja. Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen luonnehtii päättyneen huutokaupan myyntituloksia erinomaisiksi. Nelipäiväisen huutokaupan myynnin arvo oli 85 miljoonaa euroa, ja siihen osallistui 350 asiakasta kaikilta markkina-alueilta. Yhtiö oli keskittänyt nyt päättyneeseen huutokauppaan myyntikauden monipuolisimman tarjonnan, johon juuri kansainvälisiä muotimessuja kiertäneet ja hyvin tilauksia saaneet asiakkaat tarttuivat innolla. Markkinatilanteen uskotaan säilyvän hyvänä ja konsernin tilikauden tuloksen muodostuvan siten selvästi aiemmin ennakoitua paremmaksi. Yhtiön seuraava ja 1.9.2003 alkaneen tilikauden viimeinen huutokauppa järjestetään 4.-8. kesäkuuta 2004. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/29/20040329BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/29/20040329BIT00630/wkr0002.pdf