Parhaat turkisnahat tulivat Kaustiselta ja Maksamaalta

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry. Turkistuottajat Oyj Joukkoviestimille Vantaalla 7. helmikuuta 2004 Parhaat turkisnahat tulivat Kaustiselta ja Maksamaalta Valtakunnallisessa 51. kerran järjestetyssä nahkanäyttelyssä Vantaalla palkittiin Asko Juhani Kaustinen Kaustiselta parhaimman minkkierän tuottajana. Parhaasta ketunnahkaerästä palkinnon sai Börje Sjöbergs Farm Ab Maksamaalta. Paras minkkierä oli vaalean punaruskeaa scanglow-minkkiä ja kettuerä sinikettua. Laadukkain hopeakettuerä tuli niin ikään Maksamaalta, E & C Sjöberg Ab:ltä ja suomensupierä Petrolan Turkis Oy:ltä Joensuusta. Palkinnot jakoi malli Sara Hirvelä. Näyttelyn yhteydessä järjestetyssä muotinäytöksessä esiteltiin turkispukineita suomalaisilta alan yrityksiltä sekä Saga Furs of Scandinavialta. Susanna Vilkkula-Bouchtin koordinoimassa näytöksessä hehkuivat kevään muodikkaat pastellit ja kirkkaat karkkivärit maanläheisen ruskean rinnalla. Yritysvalmentaja Maija Kuusi Trainers´ House Oy:stä puhui tulevaisuuden johtajuudesta. Hän korosti, että ammattiylpeys, usko omaan alaan ovat perusedellytyksiä yrityksen menestykselle. Turkiseläinten kasvattajien valtakunnalliseen laatukilpailuun osallistui tänä vuonna 728 nahkaerää, joista 38 oli ulkomaisilta tuottajilta. Kaksipäiväisessä tapahtumassa vieraili lähes 1000 turkiseläinten kasvattajaa Suomesta, muista Pohjoismaista, Baltian maista, Hollannista ja Venäjältä. LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/07/20040206BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/07/20040206BIT00610/wkr0002.pdf