Ranskalaisen Gaultierin luomukset säväyttävät nahkanäyttelyssä

Ranskalaisen Gaultierin luomukset nahkanäyttelyssä säväyttävät Ranskalaisen huippusuunnittelija Jean-Paul Gaultierin turkiskokoelma esittäytyy 50. valtakunnallisen nahkanäyttelyn juhlamuotinäytöksessä sunnuntaina 9. helmikuuta kello 11 ja 13 Vantaan Fur Centerissä. Gaultierin 10 pukineen fantasiakokoelman lisäksi showssa nähdään suomalaisten turkispukinevalmistajien, alan opiskelijoiden ja pohjoismaisten tarhaajien markkinointiorganisaation Saga Furs of Scandinavian uusia töitä sekä näyttäviä uniikkikappaleita menneiltä vuosikymmeniltä. Vision & Tradition -muotinäytöksen koordinoi Susanna Vilkkula-Boucht. Viikonvaihteessa 8.-9. helmikuuta järjestettävä nahkanäyttely, johon osallistuu yli 1000 turkistarhaaja, on tarhaajien vuosittainen laatukilpailu. Tänä vuonna näyttelytapahtuma järjestetään 50. kerran, ja näyttelyn toisen järjestäjätahon, Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry:n perustamisesta tulee kuluneeksi 75 vuotta. Liiton toiminnanjohtaja Gustav Smulter jää eläkkeelle 1.3.2003 ja pitää jäähyväispuheensa sunnuntaina 11 ja 13 järjestettävissä tilaisuuksissa. Smulterin seuraaja, agronomi Michael Hornborg, 37 on tavattavissa koko näyttelyn ajan. Nahkanäyttely avataan lauantaina kello 9. Laadukkaimpien turkisnahkojen tuottajat palkitaan sunnuntaina toisen muotinäytöksen päätyttyä kello 14.30. Palkinnot jakaa Glorian päätoimittaja Riitta Lindegren. Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita tutustumaan näyttelyyn ja sen oheistapahtumiin koko viikonlopun ajan. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, Turkistuottajat Oyj, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00740/wkr0002.pdf