Rap-artisti Sean ”Puffy” Combs SAGAn yhteistyökumppaniksi

Maailmankuulu amerikkalainen rap-artisti Sean ”Puffy” Combs esitteli New Yorkin muotiviikoilla suunnittelemansa miesten turkismalliston, joka on valmistettu yhteistyössä suomalaisten ja norjalaisten turkiseläinkasvattajien omistaman SAGAn kanssa. SAGA®-tavaramerkkiin oikeutettuja ketun-, minkin- ja suomensupinnahkoja myy yksinoikeudella Turkistuottajat Oyj.

Erilaiset niukat jakut, jotka oli kokonaan valmistettu turkiksesta tai somistettu näyttävin kauluksin, muodostivat muotiviikoilla esitellyn, talvikaudella 2008-2009 Sean John-tuotemerkillä myyntiin tulevan malliston rungon. Kokopukineissa päämateriaalina oli minkki, ja kaulukset olivat sini- tai hopeakettua. Mallistossa oli myös yksi täyspitkä minkkiturkki. Kokoelman väriskaala ulottui vaaleasta harmaasta mustanruskeaan ja mustaan, tehostevärinä mm. viininpunaista.

Ensimmäistä kertaa New Yorkin muotiviikkojen historiassa kaikki kokoelmaa esittelevät mallit olivat afroamerikkalaisia.

Sean ”Puffy” Combs valitsi SAGAn yhteistyökumppanikseen, koska sillä on tarjota mahdollisimman korkealaatuinen eurooppalainen turkismateriaali ja nahkojen tuotekehityksen uusin osaaminen kuluvana vuonna 20 vuotta täyttävän design-keskuksen kautta. Lisäarvoa toi myös SAGAn hyvä maine sekä yhteiskuntavastuun ohjelma, jonka kulmakivenä on nahkojen tuotantoketjun jäljitettävyys.

Sean John-mallistosta ja yhteistyöstä kertova englanninkielinen tiedote on luettavissa SAGA Fursin kotisivuilla www.sagafurs.com, joilla on myös kuvia mallistosta.