Saga®-minkinnahkojen hinnannousu jatkui - Venäjän kauppa piristymässä

Turkistuottajat Oyj:n tänään jatkuneessa huutokaupassa tarjolla olivat minkkien päätyypit, lähes miljoona tummiin väriryhmiin kuuluvaa Saga Scanblack®, -mahogany ja –Scanbrown® -nahkaa, jotka myytiin sataprosenttisesti. Hintataso nousi edellisistä kansainvälisistä noteerauksista 5-10 prosenttia. Laatu- ja kokoluokkien sisällä hintaerot lyhyen ja pitkän peitinkarvan omaavien nahkojen välillä olivat huomattavat, paikoitellen yli 11 euroa lyhyen peitinkarvan omaavien nahkojen eduksi. Huutokauppa antoi merkkejä siitä, että Venäjän kauppa olisi hiljalleen piristymässä. Päivän suurimat ostot tehtiin edelleen Hongkong/Kiinaan, mutta Venäjä ja sen kanssa kauppaa käyvät maat, kuten Turkki ja Kreikka, olivat päivän toiseksi suurimmat ostajat. Yksityiskohtaiset hintatiedot ovat yhtiön kotisivuilla www.ffs.fi. Huutokauppa päättyy huomenna maanantaina, jolloin myyntivuorossa on 700.000 ruskeaa Saga Scanglow® -minkinnahkaa. Huutokauppaan osallistuu 550 kansainvälistä ostajaa. Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322 TURKISTUOTTAJAT OYJ