SAGA-turkisnahkoja myydään jatkossa vain Turkistuottajat Oyj:n huutokaupoissa

TURKISTUOTTAJAT OYJ Joukkoviestimille 1.10.2004 SAGA-turkisnahkoja myydään jatkossa vain Turkistuottajat Oyj:n huutokaupoissa Joulukuusta 2004 alkaen Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa huutokauppaliike, joka myy SAGA-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja yhteistyössä norjalaisen Oslo Fur Auctions ltd:n kanssa. Samalla kansainvälisesti tunnetuin turkisbrändi on yksinomaan suomalaisten ja norjalaisten turkiseläinten kasvattajien käsissä. Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinenuskoo, että yksi myyntikanava SAGA-minkin- ja ketunnahoille terävöittää SAGAn strategiaa, tiivistää sen yhteyttä huutokauppayhtiön liiketoimintaan ja tuo näin vahvan kilpailuedun suomalaisille ja norjalaisille tarhaajille. "SAGA-brändia on rakennettu 50 vuotta, ja SAGAlla on erittäin laaja kontaktiverkosto kansainväliseen muotimaailmaan. Tämä tukee koko alaa alkutuotannosta kauppaan", toimitusjohtaja sanoo. SAGA ja sen designkeskus ovatkin tehneet pitkäjänteisesti työtä sen hyväksi, että turkis on olennainen osa muodinluojien materiaalivalikoimaa. Rantanen- Kervinen muistuttaa, että perinteisen turkiskaupan voimavaroin tämä ei olisi mahdollista. "Turkikset on myös pidettävämuodin kuvassa. Siihen tarvitaan tuotekehitystä, nimekkäiden sekä uransa alussa olevien suunnittelijoiden koulutusta ja saumatonta yhteistyötä muoti- ja tekstiiliteollisuuden sekä vähittäiskaupan kanssa." Merkittävä osa SAGA-yhteistyötä on turkisnahkojen lajittelujärjestelmä, joka muodostaa kansainvälisen turkiskaupan standardin. Hyväksikoetun lajittelujärjestelmän perusteet säilyvät. Myyntiyhteistyö norjalaisten kanssa taas merkitsee sitä, että joulukuusta 2004 Turkistuottajat Oyj: n nahkavalikoima monipuolistuu. Yhtiö alkaa välittää huutokaupoissaan myös norjalaisia minkin- ja ketunnahkoja 18 vuoden tauon jälkeen. SAGA Furs on osuuskunta, jonka suomalaiset norjalaiset, tanskalaiset ja ruotsalaiset turkiseläinten kasvattajat perustivat vuonna 1954. Sen pääkonttori ja kansainvälinen, turkisten tuotekehitykseen erikoistunut design-keskus sijaitsevat Tanskan Vedbaekissa. LISÄTIETOJA: Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen, (09) 849 8327, markkinointijohtaja Pertti Fallenius, (09) 849 8334 ja viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, (09) 849 8332 sekä 050 512 0322, kotisivut: www.ffs.fija www.sagafurs.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/01/20041001BIT00100/wkr0001.doc