Sinikettumarkkinat piristyivät - kaikki markkinat aktiivisia

Sinikettumarkkinat piristyivät - kaikki markkinat aktiivisia Turkistuottajat Oyj:n huutokaupassa tänään tarjotut 350.000 siniketunnahkaa myytiin sataprosenttisesti 47,86 euron keskihintaan kaikille markkinoille, Kiinaan, Venäjälle, Koreaan, Japaniin, Turkkiin, Pohjois-Amerikkaan ja Länsi-Eurooppaan. Sinikettujen kansainvälinen hintataso on joulukuun tasolla ja shadow-kettujen hinta vahvistui lievästi. Joulukuussa euro oli viisi prosenttia heikompi kuin nyt. Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervisen mukaan sataprosenttinen myynti on positiivinen signaali taloudellisen epävarmuuden keskellä. - Sini- ja shadow-ketun hinta ei ole tyydyttävä tarhaajan näkökulmasta. Vilkas kysyntä kuitenkin kertoo, että molemmat kettutyypit ovat edelleen suosittua somistemateriaalia. Tiistaina tarjottiin sini- ja shadow-ketun lisäksi myös hopeakettua ja suomensupia. Hopeakettuja oli myynnissä Turkistuottajat Oyj:n 1.9.2002 alkaneella tilikaudella ensimmäistä kertaa, ja asiakkaat kilpailivat noin 23.000 nahan tarjonnasta. Suomalaisten hopeakettujen keskihinta oli peräti 114,50 euroa. Suomensupin myynti noudatteli samaa linjaa, ja kansainvälinen hintataso vahvistui vielä joulukuisesta noteerauksesta. Tärkeimmät ostajat tulivat Italiasta, Venäjältä ja Koreasta. Turkistuottajat Oyj:n huutokauppa jatkuu ja päättyy huomenna keskiviikkona, jolloin tarjolla on yli puoli miljoonaa ruskeita ja mustia urosminkinnahkoja. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT01150/wkr0002.pdf