Siniketun hinta nousi yli 20 prosenttia - Onnistunein kauden avaus vuosiin

Saga-sinikettujen hintataso vahvistui yli 20 prosentilla syyskuun huutokaupasta Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään. Kaupan päätöspäivänä myytiin runsaan 200.000 siniketunnahan valikoima Hongkong/Kiinasta, Venäjältä, Turkista, Italiasta ja Japanista tuleville asiakkaille. Kaikkien myytyjen siniketunnahkojen keskihinta oli 64,20 euroa. Päivän alkajaisiksi myytiin myös pieni määrä hopeakettuja huippuhintaan kansainvälisille muotihuoneille. Lisäksi myytiin mm. golden island- ja arctic marble blue-ketunnahkoja, joiden kysyntä oli valikoivaa. Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen luonnehtiikin huutokauppaa onnistuneimmaksi kauden avaukseksi vuosikausiin. -Kaikki markkinat olivat paikalla. Sekä kiinalaisia että venäläisiä asiakkaita oli ennätysmäärä ajankohtaan nähden. Valovoimainen muoti ja viime viikkoina vilkkaasti käynyt vähittäiskauppa heijastuivat kysyntään. Sagan tuotekehitystyön hedelmät näkyvät myös. -Huutokaupan tulokseen vaikuttaa lisäksi yhtiön päätös keskittää alkaneella myyntikaudella aiempaa isommat ja monipuolisemmat valikoimat nahkoja neljään huutokauppaan ja jättää tammi-helmikuun huutokauppa pois ohjelmasta. Asiakkaat tiesivät voivansa hankkia ketunnahkoja seuraavan kerran vasta kansainvälisten muotimessujen jälkeen maaliskuussa. Tänään päättyneessä myyntikauden 2005/2006 ensimmmäisessä huutokaupassa oli yli 400 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Kolmipäiväisen huutokaupan kokonaismyynti oli 66 miljoonaa euroa, yli kaksi kertaa enemmän kuin vuoden takaisessa vastaavassa. Turkistuottajat Oyj:n seuraava huutokauppa järjestetään 24.-28. maaliskuuta 2006. LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322