Siniketun hinta uudelle tasolle - korkea myyntiprosentti vakauttanee markkinoita Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjotut runsaat 200.000 siniketunnahkaa myytiin 80-prosenttisesti 51 euron keskihintaan Hongkong/Kiinaan, Turkkiin ja Länsi-Eurooppaan. Toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen uskoo, että nyt saavutettu hinta - vaikka ei tyydyttävä olekaan, vauhdittaa kaupankäyntiä seuraavissa portaissa ja että korkea myyntiprosentti lisää luottamusta markkinoihin. Siniketun tämänhetkinen maailmanmarkkinahinta kattaa juuri ja juuri tarhaajien tuotantokustannukset. Se, että tavara liikkuu, luo Rantanen- Kervisen mukaan kuitenkin parhaat edellytykset hinnan kohentumiselle tulevissa kauden huutokaupoissa. Tänään päättyneessä kolmen päivän mittaisessa huutokaupassa kaikkien myytyjen minkkien keskihinnaksi muodostui 26,06 euroa, ja myyntiprosentti oli 69. Kaikkien myytyjen kettujen keskihinta oli 54,96 euroa, ja tarjonnasta myytiin 82 prosenttia. Harvinaisista muunnosketuista ja suomensupista maksettiin huippuhintoja. Huutokauppaan osallistui 250 ostajaa, ja sen kokonaismyynti oli noin 30 miljoonaa euroa. Turkistuottajat Oyj:n seuraava huutokauppa järjestetään 27.-29. tammikuuta 2003. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT01180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT01180/wkr0002.pdf