Siniketunnahkakauppaa käytiin Venäjän vedossa

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjolla olleet runsaat 300.000 siniketunnahkaa menivät kaupaksi tavaravalikoimien erot huomioon ottaen kesäkuun huutokaupan hintatasoon, ja ostot jakautuivat Venäjältä, Hongkong/Kiinasta, Turkista ja Euroopasta tulleiden asiakkaiden kesken. Venäjän kysynnän kasvu näkyi kaupassa selvimmin. Venäjän markkinoille tarvittiin erityisesti kaulusmateriaaliksi soveltuvia kevyitä nahkoja, joiden hinta paikoitellen vahvistui kesäkuulta. Normaalilaatuisten nahkojen valikoiman keskihinnaksi muodostui 53,96 euroa ja kotimaisten sinikettujen vastaavasti 56,75 euroa. - Ketunnahkojen menekki sekä eilen että tänään kertoo turkissomisteteollisuuden hyvistä odotuksista alkavalle vähittäismyyntikaudelle, Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen sanoo. Siniketunnahkojen jälkeen huutokaupassa myytiin vielä noin 100.000 nahan valikoima siniketun muunnoksen, blue shadow-ketun nahkoja. Normaalilaatuisten nahkojen keskihinta oli 52,16 euroa. Vaaleiden blue shadow-ketunnahkojen käyttötarkoitukset ovat pitkälle samat kuin siniketun. Huutokauppa jatkuu ja päättyy huomenna , jolloin tarjolla on normaalia heikomman laatuisia siniketunnahkoja sekä valikoiman nk. kevätnahat.