Siniketunnahkojen hinta edellisen huutokaupan tasolla

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisen huutokaupan päätöspäivänä kaikkien myytyjen siniketunnahkojen keskihinnaksi muodostui 51,58 euroa, joka on syyskuun huutokaupan tasoa. Pienestä 126.000 nahan tarjonnasta myytiin kolmannes. Isokokoiset Saga Royal- ja Saga-laatuluokat kävivät parhaiten kaupaksi. Suurin ostaja oli Hongkong/Kiina mutta myös Italian muotiteollisuus teki hankintoja.

- Positiivista on, että muotiteollisuuden kiinnostus siniketunnahkoihin on elpymässä ja että Hongkong/Kiina on alkanut jälleen ostaa siniketunnahkoja, toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen sanoo. Venäläisten ostajien varovaisuus sen sijaan oli silmiinpistävää, ja ostot tälle markkina-alueelle jäivät poikkeuksellisen pieneksi.

Tänään tarjolla oli myös 20.000 nahan valikoima siniketun muunnoksen, blue shadow-ketun nahkoja, joista myytiin puolet syyskuun huutokaupan hintatasoon.

Tänään päättyneen myyntikauden 2008/2009 ensimmäisen huutokaupan kokonaismyynti oli 12,8 miljoonaa euroa. Yhtiön seuraavassa huutokaupassa, joka järjestetään 30.1.2009, on tarjolla ainoastaan suomensupinnahkoja ja hopea-, blue frost-ja erilaisten muunnoskettujen nahkoja.

Turkistuottajat Oyj
Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322