SUOMEN EDUSTAJA KANSAINVÄLISEN NUORTEN SUUNNITTELUKILPAILUN SEMIFINAALIIN

Anton Hinkosen suunnittelema minkkiturkki on noussut kahdeksan semifinalistin joukkoon kansainvälisen turkiskaupan liitto IFTF:n järjestämässä nuorten designkilpailussa.

Taideteollisessa korkeakoulussa opiskeleva Anton Hinkonen, 23, voitti viime syksynä Turkiskaupan Liitto ry:n järjestämän nuorten suunnittelijoiden Suomen osakilpailun. Hinkosen kilpailutyön suunnittelun lähtökohtana olivat erikoinen väri ja selkeät muodot. Hehkuvan punaisessa ¾ pituisessa turkissa on tulppaanin muotoinen hameosa, kapea vyötärö ja banaaninmuotoiset hihat.

Kansainvälisen loppukilpailun voittaja julkistetaan muotigaalassa, joka järjestetään Milanon MIFUR-turkismuotimessujen yhteydessä perjantaina 14.3. Kaikkiaan kansainväliseen loppukilpailuun on osallistunut 42 nuorta suunnittelijaa yhteensä 19 maasta (3 maanosasta).

Lisätietoja: Päivi Mononen-Mikkilä, varapuheenjohtaja, Turkiskaupan Liitto ry, puh: +358 50 5120322.
Kuvat muista kilpailuun osallistuneista asuista löytyy IFTF:n sivuilta: http://www.iftf.com/iftf_4_2_1.php