Suurin turkishuutokauppa 25 vuoteen käynnistyy Vantaalla perjantaina

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälinen huutokauppa, jossa tarjolla on lähes 3,5 miljoonaa turkisnahkaa alkaa Vantaan Fur Centerissä perjantaina 24. ja päättyy tiistaina 28. maaliskuuta. Valtaosa noin 2,4 miljoonasta minkin- ja 875.000 ketunnahasta kuuluu yhtiön Saga-valikoimiin. Huutokauppa on nahkatarjonnaltaan suurin yksittäinen huutokauppa sitten myyntikauden 1980-1981, jolloin yhtiön huutokaupat siirtyivät Tanskasta takaisiin Suomeen. Yhtiö odottaa huutokauppaan lähes 500 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Nyt järjestettävä huutokauppa on yhtiön 1.9.2005 alkaneen tilikauden ja joulukuussa 2005 alkaneen myyntikauden monipuolisin ja nahkojen laatujakaumaltaan korkeatasoisin. Päänahkatyyppien, siniketun ja sen värimuunnosten sekä ruskeaan väriryhmään kuuluvien minkkien lisäksi tarjolla on myös kaikkein harvinaisimpien muunnoskettujen ja –minkkien nahkoja sekä suomensupin ja karakullampaan nahkoja. Avauspäivänä perjantaina myyntivuorossa ovat mm. mustat scanblack-minkin- ja tummanruskeat mahogany-minkinnahat. Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita seuraamaan huutokauppaa. Ilmoittautumiset ja lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322