Turkishuutokauppaa käydään Vantaalla maanantaista perjantaihin

Turkistuottajat Oyj:n viisipäiväinen huutokauppa alkaa maanantaina 21.9.2009 Vantaan Fur Centerissä. Huutokaupassa on tarjolla 900.000 SAGA®-minkin-, 600.000 SAGA®-ketun- ja 40.000 SAGA®- suomensupinnahkaa. Kaupankäynti aloitetaan maanantaiaamuna karakul-lampaan nahoilla ja myynti jatkuu iltapäivällä erilaisten muunnosminkkien nahoilla. Tiistaina myyntivuoroon tulevat ruskeisiin värisävyihin kuuluvat minkinnahat. Saga® -siniketunnahat myydään keskiviikkona ja Saga®-hopeaketun- sekä erikoiskettujen nahat myydään torstaina. Huutokauppa päättyy perjantaina 25.9. Blue Frost -ketun ja suomensupinnahkojen myyntiin. Julkaisemme verkkosivuillemme www.ffs.fi välittömästi myynnin päättymisen jälkeen merkittävimpien nahkatyyppien yksityiskohtaiset keskihinnat. Kaikista myyntipäivistä julkaistaan myös pörssitiedote. Kansainväliseen huutokauppaan odotetaan runsaat 300 ostajaa kaikilta markkina-alueilta, Kaukoidästä, Venäjältä ja Länsi-Euroopasta. Syyskuun huutokauppa on Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2008/2009 viimeinen ja 1.9.2009 alkaneen tilikauden ensimmäinen huutokauppa. Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita tutustumaan huutokauppaan. Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322