Turkistuottajat Oyj:n historian suurin huutokauppa huipentui sinikettumyyntiin

Turkistuottajat Oyj:n tänään päättyneen huutokaupan tarjonta, lähes 3,5 miljoonaa nahkaa sekä myynnin arvo, 176 miljoonaa euroa ovat suuremmat kuin koskaan aikaisemmin yhtiön historiassa. Huutokauppa päättyi 500.000 siniketunnahan myyntiin, ja kotimaisten nahkojen keskihinnaksi muodostui 65,81 euroa. Kokonaiskeskihinta vahvistui lievästi yhtiön joulukuun tasosta. Eniten, lähes kymmenen prosenttia joulukuun tasosta kallistuivat parhaimmat Saga Royal-laadut. Koko huutokaupassa tarjotun lähes 900.000 Saga-ketunnahkavalikoiman keskihinta oli 71,62 euroa. Tämän päivän tärkeimmät ostajat tulivat Hongkong/Kiinasta, Turkista, Venäjältä ja Italiasta. Kauko-Idän ja Venäjän lisäksi 500 ostajaa keränneessä huutokaupassa oli vahva eurooppalaisedustus. - Ei sovi unohtaa, että Euroopassa tuotetaan maailman korkealaatuisimmat turkisnahat sekä luodaan kansainvälisen muodin suuntaviivat, Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen muistuttaa. - Nämä elementit kohtasivat toisensa onnistuneessa huutokaupassamme. Yhtiö järjestää seuraavan kansainvälisen turkishuutokaupan 14.-19. kesäkuuta 2006.