Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja vaihtuu 1.9.2009

Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen täyttää 60 vuotta 18.4.2009. Tällöin hänellä on sopimuksensa mukaan oikeus jäädä eläkkeelle. Pirkko Rantanen-Kervinen jatkaa kuitenkin yhtiön toimitusjohtajan tehtävissä kuluvan tilikauden loppuun 31.8.2009 asti. Tämän jälkeen hän toimii yhtiön hallituksen ja toimitusjohtajan osoittamissa erityistehtävissä huhtikuuhun 2010 asti. Lisäksi hän jatkaa erikseen sovittavissa luottamustehtävissä. Pirkko Rantanen-Kervinen on tehnyt pitkän uran yhtiön palveluksessa vuodesta 1974 ja on toiminut yhtiön toimitusjohtajana vuodesta 1991 alkaen.

Pertti Fallenius on nimitetty Turkistuottajat Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi 1.9.2009 alkaen. Hän siirtyy toimitusjohtajaksi yhtiön markkinointijohtajan ja toimitusjohtajan sijaisen tehtävistä. Pertti Fallenius on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 1985 erilaisissa markkinoinnin ja myynnin tehtävissä. Hän on toiminut markkinointijohtajana vuodesta 1998 ja toimitusjohtajan sijaisena vuodesta 2003 alkaen. Lisäksi hän toimii Saga Furs of Scandinavia -osuuskunnan markkinointijohtajana.

Juha Huttunen on nimitetty Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtajan sijaiseksi 1.9.2009 alkaen. Hän jatkaa myös yhtiön rahoitus-, talous- ja tietohallintojohtajana. Juha Huttunen on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 1987 ja toiminut nykyisissä tehtävissään vuodesta 1998 alkaen. Lisäksi hän toimii yhtiön hallituksen sihteerinä.

Turkistuottajat Oyj

Psta
Päivi Mononen-Mikkilä
viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja
puh. 050 5120 322

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa julkisesti noteerattu turkishuutokauppayhtiö. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2007/08 oli 325,7 MEUR ja liikevaihto 37,3 MEUR. Turkisnahkojen välittämisen lisäksi Turkistuottajat Oyj tarjoaa asiakkailleen erilaisia räätälöityjä palveluja. Asiakkaitamme ovat turkiseläinkasvattajat ja muut nahkojen toimittajat sekä ketjun toisessa päässä kansainväliset turkisnahkojen ostajat, välittäjät ja muoti- ja tekstiilialan yritykset. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja.