Vahvat hintanoteeraukset minkinnahoista – Ostajamäärä kaikkien aikojen suurin

Turkistuottajat Oyj:n 22.3. alkaneessa ja perjantaina 26.3. päättyvässä huutokaupassa myytiin kolmen ensimmäisen päivän aikana 2,6 miljoonaa Saga®-minkinnahkaa aiempia noteerauksia 10–20 prosenttia korkeampiin hintoihin. Huutokaupassa on yli 650 ostajaa. - Asiakasmäärä on yhtiön historian suurin, toimitusjohtaja Pertti Fallenius sanoo. Pukineita kaikkialle maailman markkina-alueille valmistava Hongkong/Kiina oli minkinnahkojen suurin ostaja, mutta kysyntä oli vahvaa myös kaikilla muilla markkinoilla. - Maaliskuun alussa päättynyt kansainvälinen muotimessukierros osoitti, että turkiksia on mallistoissa enemmän kuin pitkiin aikoihin. Vähittäismyynti on ylittänyt odotukset, koska talvi on ollut kylmä koko pohjoisella pallonpuoliskolla. Tänään myyntivuorossa oli runsas 800.000 ruskeaan ryhmään kuuluvaa Scanbrown®- ja Scanglow®- minkinnahkaa, jotka myytiin Hongkong/Kiinaan, Venäjälle, Italiaan ja Kreikkaan. Kolmen päivän aikana myytyjen kaikkien Saga®-minkinnahkojen keskihinnaksi muodostui 46,68 euroa (urosnahat) ja 32,82 euroa (naarasnahat). Korkeimmat hintanoteeraukset saatiin lyhytkarvaisista velvet-laatuun kuuluvista minkinnahoista. Turkishuutokauppa kestää perjantaihin saakka, ja minkinnahkojen jälkeen myyntivuoroon tulevat mm. erilaiset Saga® -ketunnahat. TURKISTUOTTAJAT OYJ Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322