Vakaus palautui kettukauppaan

TURKISTUOTTAJAT OYJ Joukkoviestimille Vantaalla 4. kesäkuuta 2002 Vakaus palautui kettukauppaan Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa huhtikuussa tapahtunut siniketun hinnankorjaus näyttää tervehdyttäneen markkinoita. Nyt käynnissä olevassa huutokaupassa myytiin tänään 450.000:n, pääosin kotimaista alkuperää olevan siniketunnahan tarjonta lähes 90- prosenttisesti. Euromääräinen hintataso oli koosta ja väristä riippuen 5- 10 prosenttia edellistä huutokauppaa alempi. Kesäkuun huutokaupan tarjonnasta kolmannes oli normaalia heikompaa laatua, ja normaalilaadun keskihinnaksi muodostui 85 euroa. Sinikettujen suurimmat ostajat olivat Hongkong/Kiina ja Venäjä. Kiina, kuten myös pienehköjä eriä ostanut Turkki, suosivat erityisesti suuriin kokoluokkiin kuuluvia nahkoja. Pienikokoiset nahat myytiin Venäjälle, Japaniin ja Länsi-Eurooppaan. Venäjän vahvistuva rooli näkyi myös kettumyynnissä. Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen muistuttaa, että nykyinen hintataso on edelleen hyvin kannattava turkistarhaajien kannalta. Hän uskoo, että nykyhintatasolla tuotteen jälkimarkkinointi helpottuu. Kettu on suosittu somistemateriaali kaikilla markkinoilla. Huutokauppa jatkuu edelleen vajaan 70.000 siniketun värimuunnoksen, blue shadow-ketun myynnillä. Huomenna, huutokaupan päätöspäivänä tarjolla on erilaisia muunnoskettuja ja suomensupia. LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 5120 322, kotisivut www.ffs.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT01000/wkr0002.pdf