Viisipäiväinen turkishuutokauppa alkaa Vantaalla lauantaina

Viisipäiväinen turkishuutokauppa alkaa Vantaalla lauantaina Turkistuottajat Oyj:n kansainvälinen huutokauppa alkaa lauantaina Vantaan Fur Centerissä. Viisi päivää kestävässä huutokaupassa on tarjolla runsaat 1,8 miljoonaa minkin- ja 500.000 ketunnahkaa, joista sinikettujen osuus on lähes 400.000. Lauantaina myyntivuorossa ovat mm. hopeaketut, suomensupi ja karakullammas. Sunnuntaina myydään muunnosminkkejä, maanantaina sinikettua ja tiistaina sekä keskiviikkona mustia ja ruskeaan väriryhmään kuuluvia minkkejä. Yhtiö ilmoitti asiakkailleen jo 19.5. tarjoavansa huutokaupassa noin 100.000 ketunnahkaa vähemmän kuin alustavasti oli suunniteltu. Syynä tarjontamuutokseen on SARS-epidemiasta johtuva markkinoiden tilapäinen epävarmuus. Yksityiskohtainen myyntiohjelma aikatauluineen on yhtiön kotisivuilla, osoitteessa www.ffs.fi. Huutokauppaan odotetaan noin 250 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00140/wkr0002.pdf