Yli kaksi miljoonaa minkinnahkaa vaihtanut omistajaa - Hintataso korkea kaikissa tuoteryhmissä

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisen huutokaupan kolmantena päivänä myytiin n. 930.000 ruskeaan väriryhmään kuuluvaa Saga-minkinnahkaa Hongkong/Kiinaan, Italiaan, Venäjälle, Kreikkaan ja Turkkiin. Huutokaupassa tähän mennessä myytyjen runsaan kahden miljoonan nahan valikoiman keskihinta oli 50,10 euroa (urosnahat) ja 33,08 euroa (naarasnahat). Saavutettu hintataso on valikoimien väliset erot huomioon ottaen vahvistunut edelleen yhtiön joulukuun huutokaupasta. Tänään tarjotut ruskeat scanbrown-minkinnahat maksoivat 45,78 euroa (urosnahat) ja 31,29 (naarasnahat) ja scanglow-minkinnahat vastaavasti 46,72 ja 30,72 euroa. Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervisen mukaan äskettäin järjestettyjen kansainvälisten muotimessujen hyvät tulokset heijastuivat huutokauppaan. Vaikka messut esittelivät raaka-aineen hinnan noususta johtuen viimevuotista kalliimpia pukineita, näytteilleasettajat olivat tyytyväisiä saamiinsa tilauksiin. Vähittäismyynti on niin ikään ollut vilkasta kaikilla markkina-alueilla, ja pitkään jatkunut kylmä talvisää on vielä vauhdittanut sitä. Tänään huutokaupassa myytiin myös runsaat 200.000 venäläistä minkinnahkaa omana valikoimanaan hyvään hintatasoon. Päivän päätteeksi tarjolla on vielä noin 40.000 suomensupinnahkaa. Niiden myyntituloksista kerrotaan huomisessa tiedotteessa. Huutokauppa jatkuu huomenna blue frost-ketunnahkojen, hopeaketunnahkojen sekä erilaisten muunnoskettujen nahkojen myynnillä.