Ässäkenttä Nilsbyn koululle Paraisille

Nilsbyn koulussa tänään avattu Ässäkenttä on kymmenes Turun Osuuskaupan alueella ja 90. koko Suomessa. Ässäkenttä on S-ryhmän ja Suomen Palloliiton yhteinen monitoimikenttäohjelma, jonka tavoitteena on rakentaa Suomeen yhteensä sata monitoimikenttää ja olla siten vaikuttamassa lasten ja nuorten liikunnan lisääntymiseen. Sadan monitoimikentän tavoite täyttyy tämän vuoden aikana.

– Haluamme olla mukana tukemassa lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia sekä terveellisiä elämäntapoja. Ässäkentät tarjoavat kaikille alueen lapsille ja nuorille mahdollisuuden harrastaa liikuntaa monissa eri muodoissa, toteaa asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Jaana Evesti Turun Osuuskaupasta.

Lielahden saarella sijaitseva Nilsby koulu on reilun sadan oppilaan opinahjo, jossa oppilaita on ensimmäisestä kuudenteen luokkaan.
– Koulussamme on paljon innokkaita liikkujia ja välitunnit kuluvat monenlaisten liikunnallisten pelien parissa. Hyvä lähiliikuntapaikka innostaa lapsia ja nuoria liikkumaan niin koulussa kuin vapaa-ajallakin, sanoo Nilsbyn koulun rehtori Sammy Järnström.

Lasten ja nuorten liikunnan lisääminen on S-ryhmän paikallisten osuuskauppojen ja Suomen Palloliiton piirien yhteistyön keskeisin tavoite.

– Liikunta-aktiivisuuden lisääminen edellyttää liikuntapaikkoja lähellä lapsia, nuoria ja aikuisiakin. Ässäkenttä-ohjelman kaltainen yhteistyö järjestöjen, kuntien ja elinkeinoelämän välillä on tarpeen, jotta saadaan lisää kiinnostavia ja toimivia liikuntapaikkoja lähelle käyttäjiä, toteaa Suomen Palloliiton Länsi-Suomen piirin piirijohtaja Jouni Koivuniemi.

Turun Osuuskauppa, asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Jaana Evesti, puh. 010 764 4051

Suomen Palloliitto, Länsi-Suomen piiri, piirijohtaja Jouni Koivuniemi 0400 781 659

Nilsbyn koulu, rehtori Sammy Järnström, puh. 044 358 5797