Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvoston puheenjohtajat vuodelle 2017

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 15.12.2016 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2017:

Matti Manner, laamanni, asianajaja, Turku (pj.)
Risto Rinne, vuorineuvos, Naantali (varapj.)
Satu Ahomäki, johtaja, Turku
Harri Auranen, maanviljelijä, Pöytyä
Alf Rehn, professori, Turku
Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Matti Manner ja varapuheenjohtajaksi valittiin Risto Rinne.

Hallitukseen valittiin kaksi uutta jäsentä, Satu Ahomäki (synt. 1966) Turusta ja Sanna-Maria Sarelius (synt. 1979) Turusta.

Ahomäellä on pitkä ja laaja kokemus kansainvälisen lääketeollisuuden myynti- ja johtotehtävistä. Tällä hetkellä hän työskentelee Orionin lääkemyynnin johtajana. Sarelius on kokenut markkinoinnin ja myynnin ammattilainen ja hänellä on kokemusta useista johto- ja asiantuntijatehtävistä. Tällä hetkellä hän toimii Å Communications Oy:n toimitusjohtajana.

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on kokouksessaan 15.12.2016 valinnut keskuudestaan hallintoneuvoston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan vuodelle 2017. Puheenjohtajana jatkaa Timo Hollmén ja varapuheenjohtajana Riitta Eklund.

Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston puheenjohtaja Timo Hollmén, puh. 0400 525 733
Turun Osuuskaupan hallituksen puheenjohtaja Matti Manner, puh. 0400 824 100

TOK on yli 145 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.