Amerikan suosikki Viekkaat veijarit TV Viidelle

TIEDOTE - julkaisuvapaa 23.2.2010 klo 13.15 TV Viiden uutuusdraamasarjassa ryhmä ammattihuijareita ja varkaita ryhtyy käyttämään taitojaan ottaakseen niiltä, jotka ovat rikollisin toimin kartuttaneet omaisuuttaan. Viekkaat veijarit (Leverage) on saavuttanut huiman suosion amerikkalaisella TNT-kaapelikanavalla, ja sarjan ensimmäinen tuotantokausi on kerännyt jopa 8,3 miljoona katsojaa. Sarjassa nykyajan Robin Hoodit varastavat vain rikkailta rikollisilta ja korruptoituneilta tahoilta, ja antavat saaliin hyvin maksaville asiakkailleen. Viekkaiden veijareiden meno tuo mieleen Ocean’s-elokuvien toiminnan. Vipuvoimaa asiakkailleen tarjoaa eri alojen asiantuntijoista koostuva ryhmä. Ryhmän vetäjä, Nate Ford on entinen vakuutusyrityksen tutkija, joka on aikoinaan pettynyt kieron työantajansa toimintaan ja irtisanoutunut rehellisestä leipätyöstä. Kun Nate saa mielenkiintoisen työtarjouksen suurta palkkiota vastaan, hän päättää aloittaa uuden uran rikollisena. Ensimmäisellä keikalla hänen tulee palauttaa asiakkaalleen huippusalaiset suunnitelmat, jotka kilpailija on varastanut. Avukseen hän saa huijauksiin ja hakkerointiin erikoistuneen tiimin; Parker on lahjakas murtovaras, jota ei pidättele lukot eikä turvakamerat, Alex Hardison on tietokoneasiantuntuja ja erikoistunut nettihuijauksiin, Eliot Spencer on taistelulajien ammattilainen, ja huijarikaunotar Sophie Devereaux hurmaa miesten päät pyörälle. Viekkaat veijarit on ohjannut Dean Devlin ja käsikirjoituksesta vastaavat Chris Downey ja John Rogers. Pääosissa nähdään Timothy Hutton, Gina Bellman, Beth Resgraf, Aldis Hodge sekä Christian Kane. Viekkaat veijarit alkaa 1.3. ja nähdään maanantaisin klo 20.00. Lisätiedot: Heidi Nurminen Programme PR Manager, TV5 Finland Oy puh. 040 558 5086 heidi.nurminen@tv-viisi.fi