Huippusarja Rakkauden painovoima alkaa TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 15.9.2009 klo 13.00 Syksyn odotetuin kansainvälinen sarja on TV Viidellä nähtävä amerikkalais-kanadalainen Rakkauden painovoima (Defying gravity), jonka takana ovat huippusuosittujen Greyn anatomian (James Parriott) ja Täydellisten naisten (Michael Edelstein) luojat. Kiehtovassa draamasarjassa seurataan kahdeksan astronautin elämää salaperäisen avaruustehtävän parissa. Rakkauden painovoima on jännittävä draamasarja, joka sijoittuu lähitulevaisuuteen. Viidestä eri maasta valitut kahdeksan astronauttia lähetetään suorittamaan avaruustehtävää ja kuuden vuoden ajan he matkaavat läpi aurinkokunnan miljardien kilometrien päähän Maasta. Neljästä miehestä ja neljästä naisesta koostuva Antares-avaruusaluksen miehistö on huippuunsa koulutettu asiantuntijaryhmä, joka on valmis sitoutumaan haasteelliseen tutkimusmatkaan. Koko avaruuslennon ajan miehistön tekemisiä ja tunteita tarkkaillaan, ja heidän hormonien toimintaa säädellään, jotta kuuden vuoden ajan he onnistuisivat säilyttämään ammatilliset välit. Tiukasta kontrollista huolimatta miehistön tunteet pääsevät valloilleen ja romanttisia suhteita alkaa syntyä. Aluksella on myös salainen Pod 4-säiliö, jonka sisältö vaikuttaa henkilökunnan käyttäytymiseen arvaamattomalla tavalla. Tehtävän edetessä miehistön menneisyys palaa säännöllisesti kummittelemaan sen jäseniä ja heidän aiemmat tekemiset näyttävät vaikuttavan oudolla tavalla nykyisyyteen. Antares-aluksen matkatessa kauemmas Maan läheisyydestä astronauteille alkaa selvitä, kuinka läheisesti heidän menneisyytensä kietoutuvat toisiinsa. Pian avaruusmatkan henkilökunta huomaa heidän tehtävänsä päämäärän olevan eri, kuin mitä olivat alun perin olettaneet. Sarjassa nähdään pääosissa Sinkkuelämää-sarjasta tuttu Ron Livingston, ja 24-sarjassa esiintynyt Laura Harris. Rakkauden painovoima alkaa 23.9. ja nähdään keskiviikkoisin klo 21.00. Lisätiedot: Eva Romero tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi