Huippusuosittu Jon ja Kate +8 TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 9.11. klo 14.15 Yhdysvalloissa huippusuosioon nousseessa Jon ja Kate +8 -tosi-tv-sarjassa (Jon & Kate Plus 8) tavataan Gosselinin perhe, joka on hedelmällisyyshoitojen avulla paisunut kymmenhenkiseksi. TV Viidellä 30. marraskuuta alkava sarja esittelee suurperheen arkea ja päivittäistä kaaosta, josta kolmekymppiset vanhemmat yrittävät selvitä kunnialla. Jon ja Kate Gosselin toivoivat häidensä jälkeen jälkikasvua, mutta Katen monirakkulaisen munasarjaoireyhtymän vuoksi tavalliset keinot eivät johtaneet raskauteen. Hedelmöityshoitojen avulla hän alkoi lopulta odottaa kaksosia ja vuonna 2000 pariskunta sai kaksi tervettä tyttövauvaa. Esikoisten ollessa kaksivuotiaita Kate alkoi unelmoida kolmannesta vauvasta, mutta Jon oli aluksi vastahakoinen. Lopulta hän sai ympäripuhuttua aviomiehensä suostumaan perheen lisäykseen ja jälleen pariskunta joutui turvautumaan hedelmöityshoitoihin. Muutaman turhauttavan vuoden jälkeen raskaustesti näytti positiivista ja nuoret vanhemmat olivat innoissaan. Ensimmäisessä ultraäänitutkimuksessa heille selvisi kaikkien suureksi yllätykseksi Katen odottavan kuutosia. Vuoden 2004 syksynä perheeseen syntyi keisarileikkauksella kolme tyttöä ja kolme poikaa. Arki kahdeksan pienen lapsen kanssa oli sen verran touhukasta, että Gosselineistä tehtiin tunnin mittainen dokumentti, joka esitettiin Discovery Health -kanavalla. Dokumentti herätti katsojien kiinnostuksen ja tuotantoyhtiö päätti tehdä perheestä tosi-tv-sarjan. Kolmannella tuotantokaudella sarja siirtyi naisille suunnatulle TLC-kanavalle ja parhaimmillaan Jon ja Kate +8 -sarja on kerännyt huimat 9,8 miljoonaa katsojaa. Jon ja Kate +8 on ollut suurmenestys Yhdysvalloissa ja Gosselinit ovat juorupalstoilta tuttuja. Sarja on myös jakanut mielipiteitä ja muun muassa Katen temperamenttinen luonne ja Jonin huhutut syrjähypyt ovat pitäneet Gosselinit jatkuvasti lööpeissä. Jon ja Kate +8 -sarjaa esitetään parhaillaan muissa Pohjoismaissa ja Suomen ensiesitys nähdään TV Viidellä. Sarja alkaa 30.11. ja nähdään maanantaisin klo 20.00. TV Viisi esittää 23.11. klo 20.00 perheestä dokumentin, Jon ja Kate + kaksoset ja kuutoset, jossa nähdään mistä kaikki alkoi. Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedostusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi