Koripallon EM-lisäkarsintaottelu Ranska-Suomi la 8.8. TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 3.8.2009 klo Suomen koripallomaajoukkue pelaa la 8. elokuuta Ranskaa vastaan EM-lisäkarsinnoissa ja maksuton TV Viisi esittää ottelun suorana ja yksinoikeudella. Lauantain ottelun lisäksi TV Viisi näyttää Suomen kotiottelut Italiaa ja Ranskaa vastaan, sekä vierasottelun Italiassa. Suomen maajoukkue osoitti olevan hyvässä iskussa sunnuntaina 2.8. voittaessaan Uuden-Seelannin EM-karsintojen kenraaliharjoituksissa. Suomi pelasi erinomaista hyökkäyspeliä ja Teemu Rannikko ja Petteri Koponen vakuuttivat mainioilla korisaldoilla. Ensi lauantaina 8. elokuuta Suomen maajoukkue pelaa Ranskaa vastaan ja ottelusta odotetaan vähintäänkin jännittävää, kun Suomi saa vastaansa peräti seitsemän nykyistä NBA-pelaajaa. Ranska pelasi viimeisessä harjoitusottelussa Unkaria vastaan 30. heinäkuuta ja selvisi voittajaksi täpärästi, vaikka onkin ennakkosuosikki EM-kisoissa. Seuraavaksi Ranska kohtaa Italian odotetussa avausottelussa 5. elokuuta, mutta ilman joukkueen tähtipelaajaa Tony Parkeria, jonka nilkka venähti harjoituksissa. Lauantain Ranska-Suomi-ottelua ennen TV Viisi esittää kisastudion, jota isännöi Aki Linnanahde ja Jarmo Laitinen, joka myös toimii ottelun selostajana yhdessä Tomi Tiilikaisen kanssa. la 8.8. Ranska-Suomi-ottelun lähetysaikataulu: klo 20.30 Studio: Koripallon EM-jatkokarsinnat klo 21.00 Koripallon EM-jatkokarsinnat Ranska-Suomi, suora lähetys klo 22.40 Studio: Koripallon EM-jatkokarsinnat Tulevat ottelut: ti 11.8. Koripallon EM-jatkokarsinnat, Suomi-Italia (Energia Areena, Suomi) ma 17.8. Koripallon EM-jatkokarsinnat, Suomi-Ranska (Energia Areena, Suomi) to 20.8. Koripallon EM-jatkokarsinnat, Italia - Suomi (Porto San Giorgio, Italia) Lisätietoja Eva Romero tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi