Late night with Jimmy Fallon alkaa 16.2. TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 9.2.2010 klo 12.00 TV Viidellä nähdään ti 16.2. alkaen tämän hetken kuumin keskusteluohjelma, Late night with Jimmy Fallon, joka takaa nauruhermoja kutkuttavia hetkiä ruudun parissa. Uunituoreet jaksot rantautuvat Suomeen muutaman päivän viiveellä Yhdysvaltojen ensiesityksestä ja luvassa on hauskoja satiirisia sketsejä, maailman suurimpia tähtiä ja mielenkiintoisia musiikkivieraita. Suomessakin huippusuosion saavuttaneen Late Night -keskusteluohjelman isäntänä on aiemmin nähty Conan O’Brien, joka siirtyi miltei kuudentoista vuoden jälkeen juontamaan The Tonight showta. O’Brienin seuraajaksi valittiin Saturday Night Live -sketsisarjasta tuttu Jimmy Fallon, joka menestyksekkäästi debytoi ohjelman uutena isäntänä 2. maaliskuuta 2009. Late Night -ohjelmaa on isännöinyt sen 28-vuotisen historian aikana David Letterman, Conan O’Brien ja Jimmy Fallon. Late night with Jimmy Fallonissa viihdytään sketsien, stand-up-komiikan ja A-listavieraiden parissa. Ohjelmaa rytmittää Grammy-palkintoja kahminut legendaarinen The Roots ja illan päätteeksi esiintyy vieraileva bändi tai artisti. Late night with Jimmy Fallon on kuvattu elävän yleisön edessä ja ohjelman tuotannosta vastaavat Emmy-voittajat Lorne Michaelsin ja Michael Shoemaker. TV Viisi lähettää Yhdysvalloissa esitetyt jaksot vain muutaman päivän viiveellä, joten ohjelman aiheet pysyvät ajan hermolla. Jimmy Fallon Jimmy Fallon on yksi tämän hetken suosituimmista koomikoista ja juontajista Yhdysvalloissa. Fallonin ura lähti nopeaan nousuun vuonna 1998, kun hän liittyi Saturday Night Liven hauskaan komediakaartiin ja pian hänestä tuli yleisön suosikki imitoimalla ilmiömäisesti Jerry Seinfeldiä, John Travoltaa, Adam Sandleria ja Enrique Iglesiasta. Fallon loi SNL-ohjelmassa monta kuolematonta hahmoa, kuten Nick Burnsin ja Barry Gibbin ja hän juonsi Weekend update -osiota yhdessä Tina Feyn kanssa. Fallon on myös toiminut näyttelijänä ja esiintynyt tv-sarjoissa, kuten Taistelutoverit ja elokuvissa Melkein julkkis, Sinua parempaa ja Lemmenpeli. Vuonna 2007 hän avioitui suomalaissukuisen Nancy Juvosen kanssa ja nähtäväksi jää innostuuko Fallon tekemään edeltäjänsä tapaan erikoisjakson Suomessa. Late night with Jimmy Fallon alkaa 16.2. ja nähdään ti-la klo 23.00. Lisätiedot: Eva Romero tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi