Lumilautailun Suomen mestarit TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 17.2.2010 klo 13.00 TV Viidellä viihdytään sunnuntaisin lumen parissa - 21.2. alkaen kaksi ohjelmauutuutta vie seuraamaan Suomen lumilautailun mestarien arkea kotimäissä ja eksoottisissa laskettelukohteissa. Aleksi Litovaara Snowboarding -sarjan seurassa tutustutaan lumilautailijoiden suosimiin laskettelupaikkoihin ja opitaan alan uusimmat temput, ja Iceblock-sarjassa matkustetaan laskijoiden mukana ympäri maailmaa ja tutustutaan heidän elämäänsä harjoituksissa, kisoissa ja promootiotilaisuuksissa. Ensi sunnuntaista lähtien TV Viiden alkuillassa nähdään kaksi lumilautailuun keskittyvää lifestyle-ohjelmaa. Lumilautailuputken starttaa klo 18.00 Aleksi Litovaara Snowboarding, jossa alan pioneeri ja maailmancupin voittaja Aleksi Litovaara johdattelee lumilautailun jännittävään maailmaan. Ammattilaisuransa jälkeen vuodesta 2001 lähtien Litovaara on pyrkinyt esittelemään lumilautailijoiden elämää todellisella, mutta hauskalla otteella. Jokaisessa jaksossa tavataan tähtilaskijoita, testataan eri laskemispaikkoja ja kierretään alan tapahtumia. Litovaaran mukana päästään myös seuraamaan lumilautailuelokuvien kuvauksia, esitellään tämän hetken laskettelumuotia ja käydään yksityiskohtaisesti läpi uusimpia temppuja. TV Viidellä esitetään Aleksi Litovaara Snowboarding -sarjan uusia yhdeksännen tuotantokauden jaksoja. Litovaaran jälkeen klo 18.30 perehdytään nykypäivän lumilautailuun ja sen tulevaisuuteen vauhdikkaassa Iceblock-ohjelmassa. Kuusi ammattilaskijaa vie katsojat tutustumaan heidän elämäänsä harjoitusleireillä, kilpailuissa, mainoskuvauksissa sekä promootiokiertueilla ympäri maailmaa. Kansainvälisten kisojen ohessa lumilautailijat matkaavat eksoottisiin kohteisiin laskemaan ja perehtymään paikallisiin kulttuureihin. Sarjassa seurataan myös kuinka sponsorisopimusten ja Vancouverin 2010 olympialaisten mukanaan tuomat menestymispaineet asettavat urheilijat rankkojen haasteiden eteen, kokemuksesta riippumatta. Sarjassa tavataan Suomen laskijakermaa, kuten Janne Korpi, Markus Malin, Jaakko Ruha, Ilkka-Eemeli Laari, Toni-Markus Turunen ja Ville Uotila. Aleksi Litovaara Snowboarding alkaa 21.2. ja nähdään sunnuntaisin klo 18.00. Iceblock alkaa 21.2. ja nähdään sunnuntaisin klo 18.30 Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi