Maksuton TV Viisi näyttää suorana lähetyksenä jalkapallon MM-karsinnat

3.9.2008 klo 14.00

TV Viisi aloittaa lähetyksensä 10. syykuuta The Voice/TV Viisi -kanavalla jalkapallon Suomen A-maajoukkueen MM-karsintaottelulla, Suomi-Saksa. Ottelu nähdään suorana lähetyksenä Olympiastadionilta.

The Voice TV –kanava uusiutuu ja saa iltaan uuden TV Viisi –viihdeblokin, joka näkyy klo 20.00-23.00. Maksuton TV Viisi esittää eurooppalaisia ja amerikkalaisia sarjoja, elokuvia, dokumentteja, tosi-tv-sarjoja, sekä Suomen jalkapallon MM-karsintaottelut. Uuden viihdeblokin tarkoituksena on tarjota katsojille aidosti vaihtoehtoista ja monipuolista viihdettä.

TV Viiden näkyvyysalue kattaa 90 % Suomen antenni- ja kaapelitalouksista, johon myös Turun kaapeliverkko kuuluu 10.9. alkaen. Vuoden 2009 alusta TV Viiden ohjelmisto laajenee kuusituntiseksi (18.00-00.00).

Jalkapalloa TV Viidellä

TV Viisi lanseerataan 10. syyskuuta ja ensimmäinen lähetys lähetetään suorana Olympiastadionilta, kun Suomi kohtaa Saksan. Loppuunmyydyllä stadionilla nähdään Suomen paidassa muun muassa Sami Hyypiä, Jussi Jääskeläinen, Teemu Tainio ja Mikael Forssell.

TV Viisi lähettää suorana myös muut Suomen A-maajoukkueen MM-karsintaottelut tänä syksynä ja ensi vuonna. Kaiken kaikkiaan nähdään kymmenen koti- ja vierasottelua, sekä mahdolliset jatkokarsinnat. Lisäksi TV Viiden ohjelmistoon kuuluu jalkapallon A-maajoukkueen maaottelut.

MM-karsinnat esitetään yhteistyössä samaan mediakonserniin kuuluvan CANAL +:n kanssa ja TV Viidellä nähdään CANAL +:lla esitettävät studiolähetykset. MM-karsinnan lähetysten sponsorina toimivat Veikkaus ja Gatorade.

Tiedot lähetyksestä

Suomen A-maajoukkueen MM-karsintaottelun suoralähetys 10.9. klo 20.35 TV Viidellä.

TV Viiden lähetykset esitetään The Voice/TV Viisi -kanavalla klo 20.00-23.00. Kanava lähetetään DVB-T –verkon, eli maanpäällisen digi-tv –verkon kanavanippu C:ssä. Osoitteessa www.digitv.fi voit käydä katsomassa lisää tietoa kanavanippu C:n näkyvyysalueista Suomessa. Lisätietoa kaapelidigijakelusta saat paikalliselta kaapelioperaattoriltasi tai osoitteesta: www.kaapelitelevisio.fi.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Peter Behrends