MUUTOS - TV Viisi laajenee seitsemäntuntiseksi 16.11.

TIEDOTE - julkaisuvapaa 28.10.2009 klo 14.30 Muutos edelliseen tiedotteeseen: 16. marraskuuta alkaen TV Viiden ohjelma-aika laajenee seitsemäntuntiseksi ja lähetykset nähdään päivittäin klo 18.00 - 01.00. Vuoden 2008 syyskuussa lanseerattu TV Viisi aloitti toimintansa päivittäisillä kolmen tunnin lähetyksillä ja on vuoden mittaan laajentanut ohjelma-aikaansa kuusituntiseksi. Marraskuun 16. alkaen TV Viiden ohjelmisto muuttuu seitsemäntuntiseksi (klo 18.00 - 01.00) ja sisältää mielenkiintoisia ohjelmauutuuksia. Perhe paketissa -komediasarjassa (Grounded for Life) tutustutaan arki-iltaisin klo 18.30 Finnertyn perheeseen, jonka nuoret vanhemmat pyrkivät lastensa kasvattamisen lomassa aikuistua itsekin. Seanilla ja Claudialla on kolme lasta: oikukas draamakuningatar Lily, teiniahdistuksissa painiva Jimmy ja leppoisa kuopus Henry. Vaikka ruokittavia suita on enemmän kuin tarpeeksi, Sean päättää jättää päivätyönsä ja ryhtyy irlantilaisen pubin pitäjäksi ja Claudia puolestaan palaa opintojensa pariin. Sarjassa seurataan miten hauska viisikko pärjää arjen pyörityksessä. TV Viidellä nähdään myös loistava 70’s show (That 70’s Show) maanantaista perjantaisin klo 18.00. Klassikkosarjassa tavataan 18-vuotias Eric Forman, joka asuu vielä vanhempiensa luona esikaupunkialueella Wisconsinissa. Nuorukainen haluaa epätoivoisesti aikuistua ja itsenäistyä, mutta vanhempien puuttuminen liikaa hänen asioihinsa ei helpota tehtävää. Ericin henkireikä on kellarissa kokoontuva kaveriporukka, johon kuuluvat päätä pitempi tyttöystävä Donna, teräväkielinen söpöliini Jackie, hieman hidas, mutta sympaattinen Kelso ja porukan latinovahvitus Fez. Yhdessä he parantavat maailmaa ja unelmoivat paremmasta tulevaisuudesta. Maanantai-iltaisin klo 20.00 ruudun valloittaa Jonin ja Katen suurperhe, jonka lapsikatraaseen kuuluvat kaksostytöt ja kuutospojat. Huippusuositussa Jon ja Kate +8 -tosi-tv-sarjassa (Jon & Kate Plus 8) tavataan Gosselinin perhe, joka hedelmällisyyshoitojen avulla on paisunut kymmenhenkiseksi. Jonin ja Katen perheeseen kuului jo ennestään kaksi tyttöä, kun kaikista toiveista huolimatta kolmatta vauvaa ei kuulunut. Tieteen avulla Kate lopulta synnytti kaikkien yllätykseksi kuutoset. Hauskassa sarjassa seurataan suurperheen arkea ja päivittäistä kaaosta, josta kolmekymppiset vanhemmat yrittävät selvitä kunnialla. Lähiomaisen menettäneille luo lohtua Lisa Williams, joka välittää viestejä tuonpuoleisesti. Lisalla on synnynnäinen taito kommunikoida vainajien kanssa ja monet kääntyvät sydämellisen meedion puoleen saadakseen yhteyden kuolleisiin lähiomaisiin. Lämminhenkisessä sarjassa seurataan Lisan normaalia työpäivää, kun hän kertoo kuulumisista tuonpuoleisesta asiakkailleen ja satunnaisesti myös vastaantulijoille Los Angelesin ja New Yorkin kadulla. Lisa Williams: elämää kuolleiden parissa (Lisa Williams: Life Among the Dead) nähdään tiistaisin klo 20.00. Sinkuille jaetaan hyviä vinkkejä tiistaisin klo 21.00 Tough Love -deittailuohjelmassa (Tough Love), jossa rakkauden asiantuntija Steven Ward kouluttaa kahdeksan sinkkunaista löytämään elämänsä rakkauden. Komea ja vastustamaton Steven tietää mitä tekee, sillä hän yksi alan parhaimmista taitajista ja hän kykenee lukemaan naisia kuin avointa kirjaa. Kahdeksan viikon ajan kahdeksan erilaista sinkkunaista asuu saman katon alla ja noudattaa Stevenin tiukkoja deittailusääntöjä toivoen, että sarjan lopussa he saavat kainaloonsa oman sydänkäpysensä. Sunnuntaisin klo 21.00 pelastetaan avioeron partaalla horjuvia perheitä, jotka ovat rakennus- tai remonttiprojektien uhreja. Ruotsalaisessa Remonttipainajainen-sarjassa (Arga snickaren) urakat venyvät loputtomiin ja repivät parisuhteen riekaleiksi. Suorasanainen Anders Öfvergård on silloin elementissään ja rientää paikalle pistämään niin lorvivat remonttireiskat, kuin kurittomat omistajatkin ruotuun. Hän kertoo mikä on tehty väärin ja opastaa hoitamaan remontin oikeaoppisesti loppuun. Temperamenttinen Anders ei säästele sanojaan, kun hän ruoskii kodin omistajia heidän virheistään. Tästä huolimatta jokainen jakso saa onnellisen lopun, kun upea uusi koti valmistuu ja Anders poistuu seuraavan projektin pariin. Sarjat alkavat: Remonttipainajainen alkaa 15.11. ja nähdään sunnuntaisin klo 21.00. 70’s show alkaa 16.11. ja nähdään ma-pe klo 18.00 Perhe paketissa alkaa 16.11. ja nähdään ma-pe klo 18.30 Jon ja Kate +8 alkaa 23.11. ja nähdään maanantaisin klo 20.00 Lisa Williams: elämää kuolleiden parissa alkaa 17.11. ja nähdään tiistaisin klo 20.00 Tough love alkaa 17.11. ja nähdään tiistaisin klo 21.00 Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi