ProSiebenSat.1-mediakonserni laajentaa toimintaansa Red Arrown kautta

TIEDOTE - julkaisuvapaa 21.1.2010 klo 14.45 ProSiebenSat.1-mediakonserni, johon kuuluu muun muassa Suomessa toimiva TV Viisi, on perustanut uuden holding-yhtiön, Red Arrow Entertainment Groupin. Yrityksen päämääränä on lisätä toimintaa kansainvälisillä markkinoilla, ostaa ja luoda tv-tuotantoyhtiöitä sekä etsiä yhteistyökumppaneita toiminnan kehittämistä varten. Red Arrown alaisuuteen siirtyvät ProSiebenin sisältöä tuottavat osastot, kuten SevenOne International. ProSiebenSat.1-mediakonsernin tavoitteena on luoda enemmän kansainvälisiä tv-tuotantoja ja laajentaa ohjelmalevitystä sekä kehityshankkeita. Kyseistä toimintaa varten luotu Red Arrow keskittyy ostamaan ja luomaan lisää tv-tuotantoyhtiötä niissä12 maassa joissa ProSiebenillä on jo toimintaa. Red Arrow pyrkii myös kehittämään yhteistyötä kansainvälisten luovien tahojen kanssa ja sijoittamaan formaatteihin ja käsikirjoitettuihin ohjelmiin, joilla on myyntipotentiaalia ja vetoavat suuriin kansainvälisiin yleisöihin. Red Arrown alaisuuteen kuuluvat tällä hetkellä Producers at Work, Magic Flight Film, Redseven Entertainment, Redseven Artists, SevenOne International, Dick de Rijk sekä Phil Gurin ja suunnitelmissa on hankkia lisää yrityksiä seuraavan puolen vuoden aikana. Yrityksen toimitusjohtajana toimii Jan Frouman ja johdosta vastaavat Jens Richter (kansainvälinen levitys), Michael Schmidt (luovat hankkeet ja yrityskehitys) ja John Jongerden (taloushallinto). ”Mielestäni on strategisesti tärkeää sijoittaa ja kehittää luovaa sisältöämme ja laajentaa tuotantojen jakelua”, kommentoi ProSiebenSat.1-mediakonsernin toimitusjohtaja Thomas Ebeling. ”Red Arrown kautta pyrimme tarjoamaan omille kanavillemme sekä laajemmille markkinoille laadukasta sisältöä ja samalla monipuolistaa ProSiebenSat.1-mediakonsernin tuottomahdollisuuksia”. Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi