Salkkaritähdet raportoivat Pikkuhuuhkajien EM-kisoista

TIEDOTE - julkaisuvapaa 10.6.2009 klo 15.45 Maksuton TV Viisi esittää suorana ja yksinoikeudella jalkapallon alle 21-vuotiaiden EM-lopputurnauksen, joka pelataan Göteborgissa, Halmstadissa, Helsingborgissa ja Malmössä 15.–29.6.2009. Ottelujen lisäksi paikan päältä nähdään reportaaseja, jotka tuottavat TV:stä tutut Janne Vakio ja Joona Mielonen. TV Viisi esittää suorana ja yksinoikeudella kolme Suomen alkulohkon ottelua (Englanti, Saksa, Espanja), kaksi välieräottelua sekä finaalin, ja ottelut selostaa Tuomas Virkkunen. Jalkapallolähetysten lisäksi TV Viidellä nähdään Janne Vakion toimittamia reportaaseja, joissa esitellään kisatunnelmaa paikan päältä ja haastatellaan pelaajia ja faneja. Reportaasit nähdään studio-osuuksien yhteydessä ennen otteluja ja niiden välityksellä TV Viisi pyrkii tuomaan jalkapallolähetyksiin uuden tavan välittää tunnelmia ottelupaikalta, raikkaalla ja nuorekkaalla otteella. Salatut elämät -sarjasta tutut Janne Vakio ja Joona Mielonen tuottavat reportaasit, jotka nähdään ennakkostudiossa. Energinen kaksikko tuottaa myös TV Viiden nettisivuilla nähtävän 2-4-minuuttisen videoblogin, jossa käsitellään päivän ykkösaihetta fanien keskuudessa. Rennolla otteella tehtyjen katsauksien aiheet poikkeavat perinteisistä kisatoimituksen aiheista ja luvassa on humoristista ja kepeää raportointia. Videoblogien lisäksi, myös itse ottelut ovat katsottavissa TV Viiden nettisivuilla maksua vastaan (www.tv-viisi.fi). Janne Vakio raportoi Ruotsista käsin kisatunnelmista. Janne on pelannut jalkapalloa 15 vuotta divisioonatasolla Suomessa ja suurena jalkapallon ystävänä hän on kiertänyt katsomassa viimeisimmät aikuisten arvokisat Portugalissa, Saksassa ja Itävallassa. Janne tunnetaan näyttelijänä, muun muassa Riku Jääskeläisen roolista Salatut elämät -televisiosarjassa, jonka lisäksi hän on esiintynyt teatterilavoilla ja elokuvissa, kuten Lauri Törhösen Raja 1918:ssa ja Åke Lindmanin Tali-Ihantalassa. Janne on opiskellut kansainvälistä liiketoimintaa ja valmistunut diplomi-insinööriksi. Joona Mielonen vastaa Ruotsista lähetettävien reportaasien äänitekniikasta. Joona on pienestä lähtien pelannut jalkapalloa ja on nykyään vahvasti mukana fanitoiminnassa. Vannoutuneena KTP-fanina hän on myös toiminut erotuomarina Kotkan junioripeleissä. Neljätoistavuotiaana Joona aloitti näyttelijäntyöt esiintymällä Pertsa ja Kilo -elokuvassa ja myöhemmin hän näytteli Kasper Koposen roolia Salatut elämät -sarjassa. Viime aikoina Joona on siirtynyt kameran taakse ja toiminut 2. apulaisohjaajana, muun muassa Dome Karuskosken elokuvassa Kielletty hedelmä. Alle 21-vuotiaiden EM-kisojen lähetysaikataulu: ma 15.6. ennakkostudio ja reportaasit klo 18.45; Englanti-Suomi-ottelu klo 19.15 to 18.6. ennakkostudio ja reportaasit klo 18.45; Saksa-Suomi-ottelu klo 19.15 ma 22.6. ennakkostudio ja reportaasit klo 21.15; Espanja-Suomi-ottelu klo 21.45 pe 26.6. ennakkostudio ja reportaasit klo 18.30; välieräottelu klo 19.00 pe 26.6. ennakkostudio ja reportaasit klo 21.15; välieräottelu klo 21.45 ma 29.6. ennakkostudio ja reportaasit klo 21.15; finaali klo 21.45 Lisätiedot: Eva Romero tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi