Seitsemän elokuvaa viikoittain TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 11.2.2010 klo 15.00 TV Viisi esittää tänä keväänä viihdyttäviä elokuvia seitsemän kertaa viikossa. Maanantaina jännitetään trillereiden parissa, tiistaisin nähdään tunteita herättäviä draamoja ja keskiviikkoisin viihdytään toimintaelokuvien seurassa. Torstai-illat tuovat ruutuun laadukkaita draamaelokuvia, perjantaisin nähdään hauskoja komedioita ja lauantaina TV Viisi esittää viikon elokuvan. Viikon leffaputken päättävät sunnuntain elokuvat, jotka sopivat myös perheen pienimmille. Nousevien katsojalukujen innoittamina TV Viisi esittää 15.2. alkaen elokuvia viikon jokaisena päivänä. Maanantaisin klo 22.00 nähdään jännittäviä trillereitä, kuten Paljastava DNA (Proof of lies), Zebra lounge (Zebra Lounge) ja Miljoonan dollarin murha (Million dollar murder). Tiistai-iltaisin TV Viisi esittää Suomessa ennennäkemättömiä draamaelokuvia, jotka nostavat tunteet pintaan, kuten Äidin rohkea päätös (In God’s country), Taistelu lapsesta (Playing for keeps) ja Nathanin toive (Miracle of heart). Keskiviikkoiltojen toimintaelokuvissa sukelletaan rikollisten synkkään maailmaan. The Defender -elokuvassa (The defender) taistellaan maailmanlaajuista terrorismia vastaan, tummanpuhuvassa fantasiaelokuvassa Varjojen valtakunta (Underworld) vampyyrit ja ihmissudet kamppailevat verisesti vallasta, Tyttö nimeltä Nikita -elokuvassa (La femme Nikita) nuori nainen värvätään palkkamurhaajaksi valtion palvelukseen ja Ninjan naamiossa (The Mask of the ninja) ninjasoturit kylvävät kauhua Kaliforniassa. Torstain laadukkaissa draamoissa nähdään muun muassa musiikillisesti ja visuaalisesti upea Hilary ja Jackie - rakkaudesta musiikkiin (Hilary and Jackie), edesmennyt Oscar-voittaja Heath Ledger brittiupseerin roolissa Valkoinen sulka -elokuvassa (Four feathers) sekä kehitysvammaisen tytön rankka itsenäistymisprosessi elokuvassa Vilpitön rakkaus (The other sister). Viikonloppua kohti suunnataan hymyssä suin perjantain komedioiden parissa klo 21.00. Ruudussa nähdään muun muassa Gérard Depardieu ja Katherine Heigl romanttisessa komediassa Isän tyttö (My father the hero), Danny DeVito ja Bette Midler mustassa komediassa Kuka hukutti Monan? (Drowning Mona) ja Hilary Duff lahjakkaan mutta ujon laulajanalun roolissa elokuvassa Lizzie McGuire: Popstar (Lizzie McGuire, the movie). Lauantaisin TV Viisi esittää viikon elokuvan klo 21.00. Ihastuttava Angela Bassett suorittaa upean roolin Tina Turnerin elämään pohjautuvassa Tina - What’s love got to do with it -elokuvassa (What’s love got to do with it), Bruce Willis ja Mathew Perry sekoilevat rikollisten maailmassa hauskassa trillerissä Koko potti (Whole ten yards), Oscar-voittaja Denzel Washington nähdään amerikkalaisen jalkapallon valmentajana elokuvassa Titaanien taistelu (Remember the Titans) ja kaunis Milla Jovovich yrittää pysyä hengissä hermojaraastavassa Resident evilissä (Resident evil). Sunnuntain elokuvissa klo 19.00 seikkailevat tänä keväänä kaikenkarvaiset sankarit. Koko perheelle suunnatut elokuvat sopivat niin vanhemmille kuin nuoremmillekin, kuten Kuka viritti ansan, Roger Rabbit? (Who framed Roger Rabbit?), Viidakon Ykä 2 (George of theJungle 2), Kotia kohti - uskomaton seikkailu (Homeward bound: The incredible journey) ja 101 dalmatialaista (101 dalmatians). TV Viiden kevään elokuvat: maanantaisin klo 22.00 tiistaisin klo 21.00 keskiviikkoisin klo 21.00 torstaisin klo 21.00 perjantaisin klo 21.00 lauantaisin klo 21.00 sunnuntaisin klo 19.00 Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 e-mail: eva.romero@tv-viisi.fi