TV Viidelle uusi johto

TIEDOTE - julkaisuvapaa 16.10.2009 klo 11.00 Johdettuaan kanavaa menestyksellisesti käynnistysvaiheessa, Peter Behrends on päättänyt siirtyä sivuun TV Viiden toimitusjohtajan paikalta ja tarttua uusiin haasteisiin Saksassa. Uutena toimitusjohtajana aloittaa 19.10.2009 alkaen Jonas Sjögren, (35), tehtävänään varmistaa TV Viiden toiminnan aloittamisesta 10.9.2008 lähtien jatkunut erittäin hyvä kehitys. “Peter on tehnyt erinomaista työtä luodessaan Suomeen uuden, nuorekkaan ja urbaanin tv-kanavan. TV Viisi on jo lyhyessä ajassa saavuttanut melko korkean katsojaosuuden ja selkeän kanavaprofiilin. Toivon Peterille kaikkea hyvää hänen tulevalla urallaan. Olen iloinen saadessani siirtää TV Viiden johtovastuu Jonas Sjögrenille, joka on aiemmin saavuttanut hienoja tuloksia Ruotsissa ProSiebenSat1:llä”, sanoo TV Viiden hallituksen puheenjohtaja Henrik Ravn. Jonas Sjögren on viimeisen kolmen vuoden aikana menestyksellisesti kehittänyt toimitusjohtajana Ruotsin Kanal 5:ttä ja Kanal 9:ää johtavaan asemaan Ruotsin tv-markkinoilla. Jonas tulee jatkamaan Ruotsin toimintojen johdossa TV Viiden johtamisen lisäksi. Sami Vikback, (33), tulee 19.10.2009 aloittamaan uudessa tehtävässä Chief Operating Officer, keskittyen erityisesti liiketoiminnan talouspuoleen. Sami on työskennellyt neljä ja puoli vuotta Ruotsissa Kanal 5:llä – viimeksi tehtävissä Head of Regional Sales ja Head of TV-planning. “Odotan innokkaasti pääseväni yhdessä Samin kanssa kehittämään TV Viittä ja tekemään enemmän yhteistyötä vahvojen pohjoismaisten ProsiebenSat1-kanavien kanssa. Olen varma, että Samin ammattitaidon ja suomalaisen taustan avulla voimme jatkaa hyvän yhteistyön kehittämistä suomalaisten mainostajien kanssa”, toteaa Jonas Sjögren. Lisätiedot: Jonas Sjögren toimitusjohtaja, TV5 Finland Oy GSM: +46 701 865 040 Mervi Rouvinen ohjelmajohtaja, TV5 Finland Oy GSM: +358 40 506 5866