TV Viiden ohjelma-aika venyy viisituntiseksi

14.11.2008 klo 14.00

Kasvavien katsojamäärien myötä TV Viisi laajentaa 20.11. ohjelmistoaan viisituntiseksi, johon mahtuu sekä viihdettä että jalkapalloa.

Torstaista 20.11. alkaen TV Viiden ohjelma-aika laajenee viisituntiseksi ja lähetykset alkavat jo klo 18.00. ”Kehitämme ohjelmistoamme hiljalleen ja tarkoituksenamme on kokeilla erilaisia ohjelmia ja tarkkailla niiden puitteissa mihin suuntaan lähdemme rakentamaan TV Viittä,” kommentoi kanavajohtaja Mervi Rouvinen.

Komedia on vahvasti esillä alkuillasta, jossa nähdään Amerikan hauskimmat kotivideot ja 90-luvun klassikkosarja Bel Airin prinssi, jossa Will Smith debytoi näyttelijänä. ”Viihdyttävä ja hauska sisältö tulee olemaan meillä tärkeässä asemassa”, Mervi Rouvinen kertoo, ”Haluamme tuottaa katsojille hyvää ja positiivista mieltä.”

Illassa nähdään mustalla huumorilla höystetty Jackie ja Tara, jossa kaksi viinalle persoa kolmekymppistä naista yrittää pärjätä Hollywoodin raa’assa viihdemaailmassa. Vastapainoisesti Villit pojat -sarjassa kolme sympaattista miehenalkua nauttii opiskelijaelämän tarjoamista antimista, eli kosteista bileistä ja epämääräisistä sekoiluista. Tiistaisin Katey Sagalin esittämä yksinhuoltaja Cate yrittää pyörittää perheen arkea Teinitytön kasvatusoppaassa.

Jännitystä iltaan tuovat Alias, joka nähdään tiistai-iltaisin ensimmäisestä tuotantokaudesta lähtien, ja sunnuntaisin hyytävä Paranormal State, jossa ryhmä nuoria asiantuntijoita tutkii yliluonnollisia ilmiöitä, kummitushavainnoista poltergeist-aktiviteetteihin. Ihmismielen pimeisiin sopukoihin perehdytään Seitsemän kuolemansyntiä -sarjassa, jossa tutkitaan kuolemaan johtaneita rikoksia katolisesta kirkosta tuttujen seitsemän kuolemansynnin pohjalta.

Vuoden 2009 alussa ohjelmisto kasvaa kuusituntiseksi (18.00-00.00) ja tiedossa on paljon uusia sarjoja ja myös kotimaista viihdettä.

Jalkapalloa TV Viidellä

TV Viisi on tänä syksynä kerännyt runsaasti katsojia esittämällä suorana lähetyksenä A-maajoukkueen jalkapallon MM-karsintoja. Seuraavaksi kanavalla esitetään 19.11. St. Gallenissa pelattava A-maaottelu Sveitsiä vastaan klo 21.30.

TV Viisi lähettää suorana kaikki Suomen A-maajoukkueen MM-karsintaottelut myös ensi vuonna ja kaiken kaikkiaan tiedossa on kymmenen koti- ja vierasottelua, sekä mahdolliset jatkokarsinnat.

TV Viiden syksyn uudet ohjelmat:

Bel Airin prinssi
ma-su klo 18.30

Banksin hienostoperheen elämä saa yllättävän käänteen, kun sukulaiset lähettävät viikarimaisen Will Smithin Banksien tiukkaan oppiin. Williä ei kiinnosta koulunkäynti eikä etiketit ja Banksin perheen yritykset muokata hänestä edustuskelpoista ja vastuuntuntoista nuorta miestä aiheuttavat monta hupaisaa hetkeä. Sarja oli Will Smithille ponnahduslauta kansainväliseen kuuluisuuteen.

Teinitytön kasvatusopas
tiistaisin klo 20.00

Teinitytön kasvatusopas on lämminhenkinen komediasarja, jossa seurataan yksinhuoltajaperheen arkea. Pulmusista tuttu Katey Sagal esittää kolmen lapsen äitiä, joka miehensä kuoleman jälkeen yrittää yksin pärjätä kolmen teini-ikäisen lapsen pyörityksessä. Tukenaan hänellä on oma isänsä ja sukulaispoika CJ, jotka useimmiten aiheuttavat enemmän päänvaivaa kuin itse lapset.

Seitsemän kuolemansyntiä
torstaisin klo 22.00, uusinta keskiviikkoisin klo 20.00

Tutkijat uskovat, että raakojen surmien takana on usein joku seitsemästä kuolemansynnistä: ylpeys, kateus, viha, laiskuus, ahneus, kohtuuttomuus tai himo. Ohjelman jokaisessa jaksossa esitetään tosielämästä mukailtu tapaus, jonka teemana on yksi seitsemästä kuolemansynnistä. Tutkijat yrittävät selittää kuolemien syitä ja niiden takana piilevää psykologiaa.

Alias
torstaisin klo 20.00

Neljällä Emmy -palkinnolla palkittu Alias kertoo CIA:n palveluksessa työskentelevästä agentista Sydney Bristowsta, joka taistelee rikollisjärjestöjä vastaan ympäri maailmaa. Taitavalle agentille lankeaa vaarallisimmat tehtävät, joista hän selviää nokkeluudella, fyysisellä ketteryydellä ja usein myös kauneudellaan. Sydneyn työparina nähdään Michael Vaughn, joka aiheuttaa sydämentykytyksiä niin Sydneyssä kuin katsojissakin.

Villit Pojat
perjantaisin klo 20.30

Sympaattinen saksalainen komediasarja kolmesta kaveruksesta, jotka elävät villiä opiskelijaelämää. Lukas, Torben ja Cristoph ovat vihdoinkin päässeet itsenäistymään ja nyt he haluavat kokea kaiken mitä yliopistomaailma voi heille antaa. Kolmikolla on luvassa villejä opiskelijabileitä, epämääräisiä sekoiluja tyttöjen kanssa, päättömiä kepposia ja muutama satunnainen luentokin.

Jackie ja Tara
perjantaisin klo 21.30, uusinta tiistaisin klo 20.30

Sarkastinen komediasarja kahdesta kolmekymppisestä naisesta, Tarasta ja Jackiesta, jotka yrittävät luoda uraa Hollywoodin armottomassa maailmassa. Tara työskentelee alipalkattuna kiittämättömällä elokuva-alalla ja hänen paras ystävänsä Jackie kirjoittaa käsikirjoituksia huonoihin b-luokan elokuviin. Yhdessä he yrittävät päästä kiinni Hollywoodin makeaan elämään, vaikka onneton itsetunto ja liika itsekriittisyys seisoo liian usein sen esteenä.

Paranormal State
sunnuntaisin klo 22.00

Ohjelmassa seurataan viisihenkisen tutkijaryhmän, Paranormal Recearch Societyn (PRS) tutkimuksia selittämättömien ilmiöiden parissa. Yhdysvaltojen maineikkaimmat tutkijat kuvaavat ja nauhoittavat yliluonnollisia tapahtumia ja pyrkivät selvittämään ilmiöiden alkuperän. Ryhmällä on apunaan myös meedioita ja psykologeja, jotka antavat oman tulkintansa mm. kummitustalojen tapahtumista, poltergeist-ilmiöistä ja henkisten olentojen olemassaolosta.

Eva Romero, tiedotusvastaava
TV5 Finland Oy