TV Viiden syksyn ohjelmistoa

8.9.2008 klo 17.00

Lentokentällä palaa ruutuun uusin jaksoin TV Viidellä

10. syyskuuta aloittava TV Viisi tuo takaisin ruutuun suositun tosi-TV-sarjan Lentokentällä. TV Viisi esittää Suomessa ennenäkemättömät jaksot kahdeksannesta tuotantokaudesta lähtien.
Uusiutuvalla The Voice/TV Viisi -kanavalla nähdään jo aikaisemmin Suomessa esitetty Lentokentällä -sarja. Lentokentällä on viihdyttävä brittiläinen tosi-tv-sarja, jossa seurataan reittilentoyhtiö EasyJetin henkilökunnan ja matkustajien jokapäivistä arkea. Tapahtumapaikkana toimivat Liverpoolin, Lontoon Lutonin, Belafastin, Bristolin ja Newcastlen lentokentät.
Lentokentällä työskenteleville arki ei ole rutiininomaista, vaan jokainen päivä tuo uusia haasteita tullessaan. Hermostuneet matkustajat, jotka myöhästyvät lennoilta tai joutuvat kamppailemaan lentosäännösten kanssa saattavat usein aiheuttaa paljon päänvaivaa. Ihmistuntemusta ja neuvottelutaitoja tarvitaankin tässä työssä, kun monista eri maista tulevien matkustajien kulttuurierot joutuvat aika ajoin törmäyskurssille.
”Lentokentällä on omassa ohjelmatyypissään yksi kaikkien aikojen katsotuimpia sarjoja Isossa-Britanniassa”, kertoo TV Viiden kanavajohtaja Mervi Rouvinen, ”Meidän tavoitteena on luoda yhteisiä katseluhetkiä esittämällä laadukkaita ohjelmia, joista voivat nauttia niin lapset, nuoret kuin aikuisetkin yhdessä.
TV Viisi esittää ennennäkemättömät jaksot kahdeksannesta tuotantokaudesta lähtien, ja luvassa on tuttujen työntekijöiden lisäksi uusia persoonia, jännittäviä tilanteita, yhteenottoja, paljon huumoria ja muutama satunnainen julkkiskin.
Lentokentällä alkaa to 11.9. klo 21.00 ja esitetään joka torstai klo 21.00 ja 21.30 (30 min)

Genre: tosi-tv-sarja
Tuotanto: ITV Productions, 2004, Iso-Britannia
Tuottaja: Joe Houlihan
Alkuperäinen nimi: Airline

K11 – syksyn realistisin rikospoliisisarja esitetään TV Viidellä

Tänä syksynä TV Viisi pitää katsojansa jännityksessä kiehtovalla uudella rikossarjalla, joka nähdään tuplajaksoin arkisin klo 20.00.

K11 on jännittävä saksalainen rikossarja, joka johdattelee katsojan raiskaajien, kidnappaajien ja murhaajien synkkään maailmaan. Uudenlainen fiktiivinen sarja perustuu realistisiin rikostapauksiin, joita selvittävät kaksi aitoa poliisia ja syyttäjä.

Katsoja pääsee seuraamaan poliisityön eri vaiheita rikospaikalta lähtien. Sarjassa näytetään miten rikostekninen tutkinta suoritetaan, kuinka mahdolliset epäillyt kartoitetaan ja millä perustein heidät voidaan pidättää.

K11 on kuvattu käsivaralla, joka luo sarjaan dokumentaarista tunnelmaa ja käsikirjoitus on toteutettu ammentaen aiheita oikeista rikostapauksista. Päähenkilöinä nähdään karismaattisia amatöörinäyttelijöitä, jotka ovat aikaisemmassa ammatissaan toimineet poliiseina.

”Haluamme tarjota katsojille uudenlaista rikosviihdettä ja K11 on sopiva sekoitus tosi-tv:tä ja fiktiota” kommentoi TV Viiden kanavajohtaja Mervi Rouvinen, ”Sarja on saavuttanut suuren suosion kotimaassaan ja tämän kaltaisella fiktiivisellä rikosdokumentilla on kysyntää myös Suomessa”.

K11 alkaa to 11.9. klo 20.00 ja sarja esitetään ma-pe klo 20.00 ja 20.30 (30 min).

Genre: rikossarja, fiktiivinen dokumentti
Tuotanto: Constantin Entertainment GmbH, Saksa
Alkuperäinen nimi: K11 - Kommissare im Einsatz
Päähenkilöt: Michael Naseband, Alexandra Rietz, Branco Vukovic

Supersuosittu Friday Night Project TV Viidellä

Iso-Britannian katsojatilastojen kärkinimi Friday Night Project nähdään vihdoinkin Suomessa.

Friday Night Project on englantilaista viihdettä parhaimmillaan. Talk-show on kuvattu live-yleisön edessä, ja sisältää julkkisten haastatteluja, sketsejä ja piilokamerastuntteja. Ohjelma on saavuttanut valtavan suosion Iso-Britanniassa ja kerännyt huimia katsojalukuja, noin 30 % omassa kohderyhmässään (16-34 –vuotiaat).
Joka perjantai ohjelmaa isännöi viikottain vaihtuva julkkis, ja vieraileva juontaja saa taustatuekseen hulvattomat koomikot, Alan Carrin ja Justin Lee Collinsin. Yhdessä he kuljettavat showta haastatellen vuoroin tähtivierasta ja yleisöä. Sarkastista huumoria viljellään surutta ja muita julkisuuden henkilöitä mollataan mielivaltaisesti.
Studiovieraatkin pääsevät osallistumaan kilpailuihin, joissa voittajat palkitaan ruhtinaallisesti. Myös pahaa-aavistamattomat kadunkulkijat saattavat joutua piilokameran uhriksi, kun illan tähtivieras tekee kepposiaan ja vetää heidät mukaan kiperiin tilanteisiin.
Julkkisjuotajina nähdään muun muassa näyttelijät Christian Slater ja Mischa Barton, julkkiskokki Jamie Oliver ja Sinkkuelämästä tuttu Samantha, Kim Cattrall.
Friday Night Project alkaa pe 12.9. klo 21.30 ja esitetään perjantaisin klo 21.30, uusinta maanantaisin klo 22.30 (30 min)

Genre: juonnettu viihdeohjelma
Tuotanto: Princess Productions, 2007
Alkuperäinen nimi: The Friday Night Project
Juontajat: Justin Lee Collins, Alan Carr

Tietoa TV Viidestä

The Voice TV –kanava uusiutuu ja saa iltaan uuden TV Viisi –viihdeblokin, joka näkyy klo 20.00-23.00. Maksuton TV Viisi esittää eurooppalaisia ja amerikkalaisia sarjoja, elokuvia, dokumentteja, tosi-tv-sarjoja, sekä Suomen jalkapallon MM-karsintaottelut. Uuden viihdeblokin tarkoituksena on tarjota katsojille aidosti vaihtoehtoista ja monipuolista viihdettä.
THE VOICE / TV VIISI näkyy maanpäällisen digi-tv –verkon kanavanipussa C, sekä kaapelidigijakelussa. Osoitteessa www.digitv.fi voit käydä katsomassa lisää tietoa kanavanippu C:n näkyvyysalueista Suomessa. Lisätietoa kaapelidigijakelusta saat paikalliselta kaapelioperaattoriltasi tai osoitteesta: www.kaapelitelevisio.fi.

kanavajohtaja Mervi Rouvinen
TV5 Finland Oy