TV Viisi keräsi jälleen suuren joukon katsojia kanavalleen

TIEDOTE - julkaisuvapaa 16.6.2009 klo 15.15 TV Viisi esittää suorana ja yksinoikeudella jalkapallon alle 21-vuotiaiden EM-lopputurnauksen ja eilinen pikkuhuuhkajien avausottelu Englantia vastaan keräsi jälleen suuren joukon katsojia ruudun ääreen. Suomen alle 21-vuotiaiden maajoukkue pelasi eilen sisukkaasti Englantia vastaan EM-lopputurnauksessa ja ottelua seurasi parhaimmillaan 203 000 katsojaa* (kohderyhmässä 10+). Katsojaluvut osoittavat jalkapallon kiinnostavan yleisöä, sillä TV Viittä seurasi kyseisenä ajankohtana enemmän katsojia kuin Nelosta (185 000) tai SubTV:tä (75 000). Erityisen kiinnostuneita olivat 25-54-vuotiaat miehet, jotka kyseisenä ajankohtana viettivät aikaa television ääressä, sillä yli 40%* tästä kohderyhmästä katsoi MM-karsintaottelua TV Viideltä. TV Viisi on tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen nopeimmin kasvava tv-media kaupallisten maksuttomien kanavien keskuudessa. TV Viiden markkinaosuus on noussut vuodessa yli 70 % ydinkohderyhmässä 15-44-vuotiaat ja peräti 125 % kaupallisesti merkittävässä ryhmässä 25-44-vuotiaat. Markkinaosuuden kasvu on tapahtunut tasaisesti kuukausi kuukaudelta ja toisesta kvartaalista odotetaan yhtä huimaa kehitystä. Lisätietoja Eva Romero tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 mail: eva.romero@tv-viisi.fi Lähde: Finnpanel/Arianna (jälkikäsittelyohjelmisto), live+vosdal * varttiyleisö 19:45-19:59:59