TV Viisi päihitti katsojaluvuillaan muut kaupalliset kanavat

TIEDOTE - julkaisuvapaa 11.6.2009 klo 10.30 Jalkapallon Suomen A-maajoukkue pelasi eilen Venäjää vastaan loppuun myydyllä Olympiastadionilla ja myös kotikatsomoissa jännitettiin MM-karsintaottelua suurin katsojajoukoin. Maksuton TV Viisi lähetti jalkapallo-ottelun suorana ja sitä seurasi parhaimmillaan huimat 352 000 katsojaa* (kohderyhmässä 10+), mikä tarkoittaa, että TV Viittä seurasi kyseisenä ajankohtana enemmän katsojia, kuin MTV3:sta (239 000), Nelosta (163 000) tai SubTV:tä (81 000). Ottelu kiinnosti varsinkin 25-54-vuotiaita miehiä, jotka olivat kyseisenä ajankohtana television ääressä, sillä yli 40%* tästä kohderyhmästä katsoi MM-karsintaottelua TV Viideltä. Myös aiemmat MM-karsinnat ovat kiinnostaneet TV Viiden katsojia, kuten la 6.6. pelattu Suomi-Liechtenstein-ottelu, jota katsoi parhaimmillaan 201 000 katsojaa**. TV Viisi on tämän vuoden ensimmäisen neljänneksen nopeimmin kasvava tv-media kaupallisten maksuttomien kanavien keskuudessa. TV Viiden markkinaosuus on noussut vuodessa yli 70 % ydinkohderyhmässä 15-44-vuotiaat ja peräti 125 % kaupallisesti merkittävässä ryhmässä 25-44-vuotiaat. Markkinaosuuden kasvu on tapahtunut tasaisesti kuukausi kuukaudelta ja toisesta kvartaalista odotetaan yhtä huimaa kehitystä. Lisätietoja Eva Romero tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 mail: eva.romero@tv-viisi.fi Lähde: Finnpanel/Arianna (jälkikäsittelyohjelmisto), live+vosdal * varttiyleisö 21:00-21:14:59 ** varttiyleisö 20:30-20:44:59