TV Viisi tuo saippuasarjaklassikon Home and awayn ruutuun

4.12.2008 klo 15.00

TV Viisi tuo auringon keskelle pimeää talvea, kun australialainen menestyssarja Home and away alkaa 22. joulukuuta. Päivittäin klo 18.00 esitettävä saippuasarjaklassikko tarjoaa koko perheelle viihdettä ja draamaa kauniissa rantamaisemissa.

Home and awayn tapahtumapaikkana nähdään australialainen rantakaupunki Summer Bay, jonka asukkaiden elämää värittävät monimuotoiset käänteet ja jännittävät ihmissuhdekiemurat. Pienen paikkakunnan tyypilliseen tapaan kaikki tuntevat toisensa ja yhteiselo on useimmiten leppoisaa, mutta rennosta ilmapiiristä huolimatta arki on täynnä yllättäviä tilanteita ja suuria tunteita.

Vuonna 1988 alkanut saippuasarja on ollut kansainvälinen menestys ja sitä on esitetty yli viidessäkymmenessä maassa mm. Ranskassa, Italiassa, Norjassa ja Etelä-Afrikassa. Isossa-Britanniassa sarja on saavuttanut suuren suosion ja viimeisen seitsemän vuoden ajan kerännyt noin kaksi miljoonaa katsojaa päivittäin.

Home and Awayn kaksikymmentävuotisen historian aikana sarjassa on esiintynyt laaja kirjo näyttelijöitä, joihin lukeutuvat muun muassa Heath Ledger (Batman), Naomi Watts (King Kong) ja Guy Pearce (Memento). Osa vanhemmista näyttelijöistä on ollut sarjassa mukana miltei alusta lähtien.

Sarjan viehätys piilee sen kyvystä muuntautua vuosien varrella ja sarjaa tähdittävissä hahmoissa, joihin on helppo samaistua. Lisäksi sarjassa käsiteltävät aiheet ovat realistisia ja puhuttelevat niin nuoria kuin vanhempiakin.

Home and away (alkuperäinen nimi: Home and away, genre: saippuasarja, maa: Australia, vuosi: 2005) 22.12. alkaen klo 18.00 TV Viidellä

Yhteystiedot ja ennakkokatselu-DVDt:

Eva Romero