Unelmakoti-voittajan äänestys alkaa

TIEDOTE - julkaisuvapaa 1.12.2009 klo 13.30 TV Viiden sisustusohjelma Unelmakodin viimeinen jakso nähdään 3.12. klo 20.00, jonka jälkeen katsojilla on mahdollisuus äänestää oma suosikkinsa voittoon. Kilpailussa ovat mukana kuusi sisustusliikettä, jotka kisaavat Vuoden sisustaja -tittelistä. Äänestyksen tulokset ja kilpailun voittaja julkaistaan 17.12. TV Viiden luoma formaatti Unelmakoti on uudenlainen sisustusohjelma, jossa kuusi vasta valmistunutta ja myynnissä olevaa rivitaloasuntoa Espoon Viherlaaksossa sisustetaan kuuden eri sisustusliikkeen toimesta. Liikkeet kilpailevat myös Vuoden sisustaja -tittelistä, joka ratkaistaan asiantuntijaraadin ja katsojien antamien pisteiden perusteella. Mukana kilpailussa ovat Asko, Isku, Kaani, Sasu’s Playhouse, Sope ja Vepsäläinen. Torstaina 3.12. nähdään lifestyle-ohjelman viimeinen jakso, jonka jälkeen katsojat voivat äänestää omaa suosikkiaan. Jokaisessa jaksossa on esitelty yksi asunto, jonka sisustuksesta on vastannut kyseisen jakson sisustusliike. Toimeksiantona liikkeet ovat saaneet sisustaa asunnon ennalta valitulle esimerkkiperheelle, joiden koko vaihtelee asuntokohtaisesti - isoimmat ovat kolmehenkisiä ja pienimmät ovat sinkkutalouksia. Perheiden vietettyä yhden yön asunnossaan he ovat antaneet palautetta kokemistaan hyvistä ja huonoista puolista. Myös asiantuntijaraati on arvioinut sisustuksen ja antanut oman mielipiteensä. Raatiin kuuluvat Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen ja nuori muotoilija Sebastian Sandelin. Viimeisen jakson jälkeen katsojilla on mahdollisuus antaa oman arvosanansa sisutuksille unelmakodin nettisivuilla (www.tv-viisi.fi/unelmakoti). Vuoden sisustaja -kilpailun voittaja selviää raadin antamien pisteiden ja katsojaäänestyksen yhteistuloksella ja voittaja julkaistaan 17.12. Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedotusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi