Vuoden sisustaja 2010 -kilpailun voittajaksi selviytyi Huonekaluliike Sope Oy

TIEDOTE - julkaisuvapaa 17.12.2009 klo 17.20 TV Viiden sisustusohjelma Unelmakodissa kuusi sisustusliikettä kilpaili Vuoden sisustaja 2010 -tittelistä. Asiantuntijaraadin antamien pisteiden ja katsojaäänestyksen perusteella Vuoden sisustajaksi valittiin Huonekaluliike Sope Oy. TV Viiden lifestyle-ohjelma Unelmakodissa kuusi vasta valmistunutta ja myynnissä olevaa rivitaloasuntoa Espoon Viherlaaksossa sisustettiin kuuden eri sisustusliikkeen toimesta. Liikkeet kilpailivat myös Vuoden sisustaja -tittelistä, joka ratkaistiin asiantuntijaraadin ja katsojien antamien pisteiden perusteella. Mukana kilpailussa olivat Asko, Isku, Kaani, Sasu’s Playhouse, Sope ja Vepsäläinen. Asiantuntijaraati, johon kuuluivat Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen ja nuori muotoilija Sebastian Sandelin, kävivät katsomassa asunnot ja pisteyttivät kunkin sisustuksen. Tämän jälkeen koeperheet pääsivät kokeilemaan sisustuksen käytännöllisyyttä viettämällä yhden yön heille suunnitellussa asunnossa ja antoivat oman mielipiteensä. Perheet vaihtelivat sinkkutalouksista lapsiperheisiin. Asiantuntijaraadin pisteiden lisäksi katsojilla oli mahdollisuus äänestää omaa suosikkiaan. Suuren äänienemmistön myötä Vuoden sisustajaksi 2010 valittiin Huonekaluliike Sope Oy. ”Tämä voitto kruunaa upeasti tiiviin työrupeaman”, sanoo Huonekaluliike Sope Oy:n markkinointivastaava Anu Laine. ”Toivon, että katsojat näkivät sitä ajattomuutta, toimivuutta ja räätälöintiä, joka asuntoon rakkaudella suunniteltiin.” ”Meillä oli lähtökohtana kotimaiset kalusteet ja rauhallinen kokonaisuus”, Sopen sisustussuunnittelija Marko Rosti kommentoi. ”Suunnittelimme nuorelle perheelle modernin ja hillityn sisutuksen, joka on mielestäni hyvin Sopen näköinen”. Huonekaluliike Sope Oy Sope Oy on sisustanut suomalaisia koteja ja julkisia tiloja jo yli 60 vuoden ajan. Sopen Tehdas perustettiin vuonna 1945 Lahteen, jossa huonekalujen valmistus on jatkunut tähän päivään asti. Yrityksellä on kaksi omaa liikettä Helsingissä ja jälleenmyyjinä toimivat Suomen Laatukalustajat ja Vepsäläinen. Sopen huonekalujen valmistuksen lähtökohta on ekologisuus, ja raaka-ainehankinnat sekä valmistus tapahtuu lähellä kuluttajia. Huonekalujen pitkä käyttöikä, kestävyys ja muunneltavuus ovat tärkeitä asioita Sopen huonekalujen suunnittelussa. Huonekaluissa korostuukin selkeät skandinaaviset linjat sekä aidot materiaalit, jotka kestävät vuodesta toiseen. Suurin osa tuotteista on kotimaisia, jonka lisäksi yritys tarjoaa tuontihuonekaluja, jotka ovat kestäviä ja sopivat Sopen sisustusideaan. Lisätiedot: Eva Romero-Väinölä tiedostusvastaava, TV5 Finland Oy GSM: 050 301 6145 email: eva.romero@tv-viisi.fi