Ylipainoiset perheet kamppailevat kiloja vastaan TV Viidellä

TIEDOTE - julkaisuvapaa 1.3.2010 klo 10.10 Kanadalainen tosi-tv-sarja Ylipainoinen perhe (X-Weighted: families) on jatkoa painonhallintaan keskittyvälle Ylipainoinen-sarjalle. Tällä kertaa seurataan perheitä, jotka haluavat yhdessä karistaa liikakilonsa. Lasten ylipainoisuus on yleistynyt hälyttävällä tavalla ja usein syynä ovat vanhemmilta opitut ruokailutottumukset. Tilastot osoittavat, että Kanadassa väestön liikalihavuus on kolminkertaistunut viimeisen 25 vuoden aikana ja jopa 1,6 miljoonaa 2-17-vuotiaista on ylipainoisia. Varsinkin lasten kohdalla tilanne on huolestuttava, sillä heillä on suurempi riski sairastua sokeritautiin, masennukseen ja verenpaine-sairauksiin. Sarjassa tavataan erilaisia perheitä, jotka kamppailevat lihavuutensa kanssa. Jokaisessa jaksossa perheille laaditaan uusi ruokavalio ja liikuntasuunnitelma, joiden avulla he pyrkivät muuttamaan tottumuksensa terveellisempään suuntaan. Vanhemmat saavat ottaa vastuun valinnoistaan ja opettaa lapsensa seuraamaan heidän esimerkkiään aktiivisemman ja paremman elämän pariin. Perheet saavat tukea suureen elämänmuutokseen liikunta- ja terveysasiantuntija Paul Plakasilta, painonhallinnan asiantuntija Crystal Andrusilta sekä tohtori David Macklinilta. Sarja alkaa 11.3. ja nähdään torstaisin klo 20.00 Lisätiedot: Heidi Nurminen Programme PR Manager, TV5 Finland Oy puh. 040 558 5086 heidi.nurminen@tv-viisi.fi